Mus og tastatur fryser

Bundkort / CPU d.  12. september. 2013, skrevet af qren
Vist: 4013 gange.

qren

Ny Bruger
Tilføjet:
12-09-2013 15:34:36
Svar/Indlæg:
7/2
Hej alle på HWT!

Har et lille træls og irriterende problem her!

Min mus og mit tastatur fryser helt tilfældigt. Dette kan ske når som helst uanset hvad jeg laver, om det er gaming, film eller bare random facebook chat så kan det fryse sig selv.

Min ekstern kører dog stadig videre (har testet med overførsel af filer) og resten af computeren kører videre uden problemer. Er nødt til at genstarte/slukke computeren hver gang...

Alle drivers er up to date. Windows er fuldt opdateret og mus/tastatur har begge fået installeret deres drivere, men problemet er der stadig.

Specs:
i5 2500k
asus z77 gd45 motherboard
16gb 1866 mhz corsair vengeance ram
EVGE 660 2gb Superclocked GFX
Intel 128gb SSD
850w corsair PSU
Windows 7 Ultimate x64

Razer Deathadder 3.5G Black Edition mus
Razer Lycosa Nordic tastatur
- som sagt er alt up to date med drivers etc. Har googlet alt hvad jeg kan og alle deres metoder med regedit, power manage edit osv hjalp ikke. Har prøvet at installere mine chipset drivers og usb 3.0 drivers uden held. Format:c gjorde det samme.
Har kørt fuld virus skanning og 0 inficerede filer.

Håber der er en der kan hjælpe. Er ved at kaste computeren ud ad vinduet hver gang det sker :D
The

Chefredaktør
Tilføjet:
12-09-2013 17:06:57
Svar/Indlæg:
4741/1690
Hvilken mus og tastatur er det?
Trådløs eller med kabel?
(har du evt. tjekket batterierne?)

Nogle gange kan det ske, hvis der er alt for mange enheder tilsluttet til usb.

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
12-09-2013 17:40:35
Svar/Indlæg:
415/86

Prøvet med andre usb-porte bagpå til mus/tastatur?

Prøv evt. dette:
http://www.drivereasy.com/
muligt den ka' hitte nogle nyere usb-controler (eller hva' de nu end hedder) driver til dit system.

qren

Ny Bruger
Tilføjet:
12-09-2013 19:04:46
Svar/Indlæg:
7/2
Mus og tastatur er beskrevet. Men tager det lige igen.

Mus: razer deathadder 3.5g black edition
Tastatur: razer lycosa nordic
Begge USB og kablet, så ingen batterier der skal skiftes der.
Tjekker lige om der findes nyere USB controllere. Mener bare jeg har de nyeste. Men prøver! :)

PCDania

Superbruger
Tilføjet:
12-09-2013 19:38:31
Svar/Indlæg:
598/0
Har du tjekket om der er en BIOS opdatering til dit bundkort?

qren

Ny Bruger
Tilføjet:
12-09-2013 21:50:24
Svar/Indlæg:
7/2
BIOS er en nyeste fra ASUS. Opdaterede da mit gfx ikke ville vise dual monitor, så opdaterede jeg BIOS. Fik ombyttet mit kort btw.

Men lige en update. Inden jeg gik helt amok og smed den ud på gaden gjorde jeg det kloge og tog siden af. Ud med GFX og RAM. Blæse lortet igennem og så i igen. So far har den kørt 4 timer uden problemer og ingen freezes. Er igang med at hente drivers fra Driver Easy (går satme langtsomt!) så det ser ud til at det løst nu... Håber jeg!.

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
14-09-2013 00:31:45
Svar/Indlæg:
415/86

Nice hvis en simpel rengøring ku' gøre det 🙂

Yup DriverEasy kræver noget tålmodighed, hvis man bruger den gratis version 😉

qren

Ny Bruger
Tilføjet:
15-09-2013 15:09:48
Svar/Indlæg:
7/2
En "simpel" rengøring gjorde tricket! Åbenbart RAM problemer på enten GFX eller mine RAM klodser. Anyhow - det virker perfekt igen! Undrer mig bare over hvordan RAM kan fucke KUN mus og tastatur op! :D men who cares! Nu virker det igen. Har kørt memtest og alt det halløj og ingen fejl.

Har en "lånt" version af DriverEasy - og det går stadig langsomt. Havde tænkt mig at købe en licens da programmet er genialt, men når man har en "lånt" version af den fulde version og det stadig går langsomt så er det ikke værd at købe. Tog 7 timer at hente 8 drivers ....

Not worth it :D

Men jeg siger tak til dem der har reageret på min tråd, og til dem der har kigget. :)

qren over and out ;)

Anonym202187141154

Moderator
Tilføjet:
15-09-2013 15:55:51
Svar/Indlæg:
1767/90
#7 Prøv dette program http://www.drivermagician.com/

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
15-09-2013 17:18:33
Svar/Indlæg:
415/86

7 timer for at hente 8 drivers 😲
Tror nu nok lige det er din "lånte" version af DriverEasy den er gal med for har ingen problemer med hastighed i den jeg har, ej heller andre jeg kender der også har den, så... 🙂