Alle grafikkort er bagudkompatible så længe det er til PCI-Express 16x porte - det vil sige langt størstedelen.
Mange nyere bundkort sætter sågar hastigheden ned til første generation af PCI-Express for at spare strøm når der intet laves, og det sker der intet ved.
Du vil sagtens kunne spille med det. Der er måske en lille flaskehals ved at du ikke har den nyeste PCI-Express generation, da båndbredden på dette interface er steget markant med tiden.
Lad være med at købe et kort til ~3000kr, for det vil blive holdt tilbage af tilslutningen til motherboardet. Kort til 16-1800kr (GTX 760) er lige på kanten så vidt jeg erindrer, så det er her du vil få mest for pengene. 🙂
Altså det er jo DX10 kort der er på listen over både minimum og recomended. Jeg er ret sikker på det vil køre fint fint på din maskine. Hvilken quad er det du har.? Jeg tror det er den gode gamle Q6600, i så fald ville jeg lige clocke den til den rigtige side af 3ghz så er den ikke så stor flaskehals længere. Du sidder nok med en af de mest "langtidsholdbare" CPU's i nyere tid. Intet andet hw har holdt sig så længe. Den er faktisk 7 år gammel til januar, og kan i overclocket tilstand stadig bruges til at game de nye store titler på. 😲 Hov, kan se din cpu kun har 4mb cache, så er det ikke en q6600 , hvad er det så.?
18# Der er da et 4850x2 under recomended.?? Og 0# Jeg kan se det ER en Q6600 (blev forvirret over det med 4mb cache, men som du ser er det 2x4mb, altså 8mb ialt), den mest langtidsholdbare cpu i verden. Med et godt OC kan den godt lidt endnu, den er i hvert fald ligeså hurtig clock for clock som de fleste nye amd CPU's i nogle tilfælde er den sikkert også hurtigere, utroligt af en 7 år gammel arkitektur.
Min 3770K kan alså godt køre spillet rimeligt fint med et 5850 kort... Så 2x5870 kort burde sgu kunne klare opgaven..hvis resten af systemet er fornuftigt..
Hmm er 4850x2 inde som mulighed.. den skrev noget video fejl.. så jeg smed det 5850 kort i .. 🙂