Hvor latterlig kan HOL blive?

Hyggehjørnet d.  16. september. 2013, skrevet af comicsdk
Vist: 3970 gange.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2013 22:20:40
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg rykker en salgsannonce ind på HOL.
Den bliver så slettet med begrundelsen at jeg linker til HWT.
Vi linker ofte til HOL i samme køb/salgs-situation.
Hvor fesent kan det blive?
Cocio21

Moderator
Tilføjet:
16-09-2013 23:17:59
Svar/Indlæg:
4982/47
Kan være noget så simpelt som forskellige/nye regler jo 😉

Eller en fejl, var det evt en af de nyere mods/skribenter ? 😛

Men ja jeg har altså også tidligere ofte linket til Hwt<->Hol i mine tråde der var oprettet i begge forums, og der har ikke været noget ballade med det nogensinde.

Anyway spøg til side tror jeg næsten det må være en smutter, for jeg mindes bestemt at se links til folks Hwt tråde, ret ofte i markedstrådene inde på hol 🙂

Torment

Overclocker
Tilføjet:
16-09-2013 23:18:57
Svar/Indlæg:
463/62
HWT 😲 er ved at blive meget stort og det synes de andre hardware sider selvfølgelig ikke om 🤡 men synes selv det virker lidt mærkeligt, har jeg da ellers selv gjort før, altså som reference at den også køre på hwt eller hol for den sags skyld. 😢

😎 😎

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Torment LM d. 16-09-2013 23:52:05.

Suder

Ny Bruger
Tilføjet:
16-09-2013 23:25:14
Svar/Indlæg:
6/0
Nu indeholdt din post på hol jo udelukkende et link til hwt. Intet tekst eller noget... Det er vel meget fair. De skrev jo at de også ville have gjort det hvis det havde været et dba link som eneste tekst. Du kan jo bare oprette en ny hvor du skriver noget mere eller copy paster din tekst fra hwt. (og nej, jeg har intet med hol at gøre)

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
16-09-2013 23:30:46
Svar/Indlæg:
4982/47
Arg okay så giver det mere mening 😛

Den må du tage på kappen vist, den var sku heller ikke gået herinde 😀

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2013 23:37:39
Svar/Indlæg:
2131/173
1
Fejlen skulle dreje sig om at jeg linker til salget på HWT og intet andet.
Men personligt foretrækker jeg klart et link med tekst, så kan jeg snildt hitte rede i hvor jeg skal smide mit bud.
Det synes HOLs crew ikke er optimalt, det må jeg respektere - upåagtet at de til gengæld accepterer alt muligt ligegyldigt kværuleren i hundrede andre tråde.
Sådan er dét.

2
Mon ikke folk er begyndt at få øje på den krystalklare forskel på de to sites, HOL gider knap nok skrive tests længere, så med lidt fokus på den front, vinder HWT nok et par point i længden.

3
Det er også ligegyldigt, jeg er bannet fra HOL og har i samme ombæring bedt om at få min bruger slettet.
Jeg har ikke haft de helt store succesoplevelser på den side anyway.
Mine salgstråde bliver ofte invaderet af kværulanter og andet godtfolk.
Så er den vel i grunden ikke længere.

Suder

Ny Bruger
Tilføjet:
17-09-2013 00:01:56
Svar/Indlæg:
6/0
Tja... Som jeg ser det har hvert af de danske sites fordele og ulemper. Tweak har flest tests og et "dødt" forum. Hol har et godt forum men ingen tests og til sidst har vi hwt som bevæger sig midt imellem de to andre sites "forretningsmodel".

Man kan ikke få det hele, men vi acceptere alle sammen reglerne når vi opretter en bruger og benytter funktionerne. Nå, det var vist nok analyse af den danske nørd verden fra min side. Godnat

Galvatron

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2013 00:31:57
Svar/Indlæg:
650/57
Hilarious Online Laughter.dk bruger jeg kun til lige at tjekke om der er noget spændende eller noget der giver et godt "nørd" grin. Der er i og for sig intet seriøst at hente, da de få der faktisk kan noget stof er der langt i mellem. De fleste tråde er om "hvad skal jeg købe", og når der så er problemer med at få det til at virke så render de alle alligevel jo over til HWT for at få svar.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Galvatron d. 17-09-2013 00:32:27.

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2013 02:32:31
Svar/Indlæg:
1271/38
#6 - Vi prøver. 🙂

Jeg tænker også at HOL måske er lidt mindre 'skræmmende' at gå ind til og eventuelt stille spørgsmål/smalltalke/få sig et grin, da deres forum strejfer mig som moderat mindre seriøst som #7 også antyder.

Det skal selvfølgelig ikke ende ud i at vi sidder her i vores egen lille fæstning og snakker dårligt om en konkurrerende side, så jeg synes vi skal holde en sober tone og vise at vi er et rarere sted at komme. :yes:

#5 - Det er selvfølgelig klart at foretrække at man kun har ét sted at skulle redigere sine annoncer når der sker ændringer, men der ligger mere i det end blot dét.

Et direkte link til en konkurrerende side, uden tilhørende tekst, gør det umuligt at handle lokalt - på selve siden. Du tvinger sidens brugere til potentielt at støtte en konkurrerende side med reklamepenge eller lignende - yderligere også med mere opmærksomhed mod den konkurrerende side.

Det er selvfølgelig blot spekulation - jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvor svært det er at drive sådanne sider, jeg synes bare man skal respektere den pågældende side/service man nu benytter sig af, og følge deres regler. Især når det nu er gratis 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bonghætte d. 17-09-2013 02:33:59.

kedde2007

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2013 09:28:54
Svar/Indlæg:
704/19
Jeg har bruger på både hol og hwt, men foretrækker helt klart hwt!
Synes det er ærgerligt der ikke er lige så meget gang i forum her som der er på hol, men til gengæld er vi fri for alle de børn der! 🤣

AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2013 11:14:47
Svar/Indlæg:
1300/30
Bruger slet ikke HOL mere, dajeg synes forummet er alt for useriøst og folk der sviner hinanden. Finder folk herinde mere modne (for det meste) og min erfaringer er at "know how" herinde er noget højere.

Thumps up HwT!

morra19

Moderator
Tilføjet:
17-09-2013 11:24:02
Svar/Indlæg:
2672/468
#0 umiddelbart ville du få samme behandling på HWT. Nu har jeg været inde og læse tråden på HOL, og må give Thomas fuldstændig ret i det han skriver.

Oprettede du en annonce på HWT kun med et link til en konkurrerende side ville den også blive slettet.

Torment

Overclocker
Tilføjet:
17-09-2013 11:31:22
Svar/Indlæg:
463/62
Jeg har også set tråden nu og er enig med de andre.

tråd med link uden tekst er altså ikke en tråd, det en henvisning. 😲

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2013 11:53:00
Svar/Indlæg:
2131/173
Tja..
Kommentarsporet i salgstråden er et glimrende sted at smide sit bud. Måske er det for besværligt for nogle brugere at klikke på et link, men jeg kan ærligt talt ikke se problemet.
Men igen; det er også ligegyldigt, jeg gider ikke diskutere med et par nævenyttige moderatorer i al evighed over noget så latterligt.

Nittenti

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2013 12:06:05
Svar/Indlæg:
1495/34

Så i stedet gør du det her 🤡

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2013 12:07:44
Svar/Indlæg:
2131/173
Præcis.

Mr.

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2013 14:56:19
Svar/Indlæg:
2518/53
Jeg får fjernet min post men var det ikke en god ide´ at få ham stoppet?
Han prøvet at starte en Flame war over alle og han skal da stoppes.
Ikke nok med det så sviner han alle der hjælper andre gratis fordi han ikke kan finde ud af kommer omkring med det han laver.
Læs også: http://www.hardwareonline.dk/t...
http://www.hardwareonline.dk/t...

Smash

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2013 15:06:35
Svar/Indlæg:
194/13
#16 - De 2 tråde har intet med Comicsdk at gøre.
Den står for din egen regning.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
17-09-2013 15:25:27
Svar/Indlæg:
4982/47

Så kan man jo lade være med at provokere folk med dumme bemærkninger, så bliver ens indlæg ikke fjernet jo 😉

At du åbentbart ikke bryder dig om #0, er sku ikke vores problem, du skal stadig opføre dig ordenligt herinde ligesom alle andre.

De 2 tråde har ingen sammenhængen overhovedet, det omhandler en helt anden bruger, som er ganske tydeligt udfra info i den oprindlige tråd Simon-svend-rasmus har oprettet.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 17-09-2013 15:27:03.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2013 17:08:28
Svar/Indlæg:
1334/15
Uha uha da. Lad der nu ikke gå for meget "HOL" i den drenge 😲

Men bortset fra det, er HOL jo i denne siruation brugt som gratis reklameplads. Hvis jeg satte en salgsannonce op på en Mercedesforhandlers vindue om, at jeg havde en BMW til salg ovre på den anden side af gaden, ville sedlen nok også hurtigt blive revet ned igen :yes:

Alle de respektive sites har både goder og onder. Man må så selv gøre sit bedste for, at nyde/benytte og videreføre de gode ting, og undgå/belyse/udrydde de dårlige af slagsen :yes:

Hvis ikke vi skal føle os bundne/kvalte af brugen af et site, er der nødt til, at være en del "frihed". Desværre lukker dette også op for misbrug af forskellig grad. Det må moderatorerne så give "smæk i æ r++" for - og længere er den vist ikke 😀

Mvh. - Kim