#7 Han gamer, men han køre kun 1920*1080, så vil 2 770 eller 780 ikke bare være at forlænge E-Penisen lidt for meget ;) ?
SP er lavet til statisk tryk, (har du brug for på køleprofiler, og andre steder hvor der er modstand til luften). AF er bedst i "fri luft". IE ind/ud-sugningsblæsere til kabinettet.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 19-09-2013 21:18:50.
Meget fint at vandkøle hele lortet og lave det stort set lydløst. men min meget lille erfaring med vandkøling har afsløret at man skal satme være vågen i forhold til at købe de rigtige dele.. ikke så meget radiatore osv. men fittings og slange, blæserstyring og andre småting skal man lige have lidt styr på før man bevæger sig ud i det helt store.
til #0 så ville jeg snuppe et gtx780 eller se hvad AMD kan finde på her på onsdag i næste uge.. og har din buddy brug for at vise sine legemsdele endnu mere til offentligheden så smid en haswell bund og CPU i bunken også..
Jeg havde taget et Fractal Design Define R4 kabinet, som er lydisoleret, flyttet det hele over i og erhvervet et GTX780 med feks Twin Frozr II køler eller ASUS DC II. Nu ved jeg ikke hvad i køler processoren med men der er måske også noget støjniveau at "hente" der, feks Cooler Master Hyper Evo 412S, den er prisbillig og yder rigtig godt og der medfølger en adapter med til så blæseren får mindre volt.
fordi det er bare lækrere at arbejde i et nice kabinet hvor der er muligheder for at skjule kabler, plads til at sætte det op ligesom man vil have det og i nogle tilfælde et lavere støjniveau at hente.
Jeg gik fra CM elite 430 til et NZXT Switch 810 og for satan en forskel der er..
#0 hvad med smide et drev i pceren ? Jeg tror ikke så meget på, at Blue-ray er fremtiden. 200 kr for DVD-drev, så kan tage alle alm. diske.
Så en skærm mere, så du har 2 sat til. Noget kan noget mere og hurtigere end 60 hz flot billede i stil med noget IPS. Mener minimum skal op smide 2000 kroner for IPS skærm. Jeg ved ikke så meget omkring skærme.
Resten, så er SSD lille smide noget 500+ gb. Han er typen bruger meget plads. Mener de starter ved 2200 kroner.
Andet udstyr: Mus tag ud kig på noget ordenlig gear, det vildste koster 800 kroner.
Tastatur af ordenlig stil alla Razer. Få noget ordenligt skrive på end gammelt tastatur af dårlig kvalitet.
Headset eller andet lyd til Pceren.
Jeg ville ikke bruge penge på et lydkort mener onbord er så godt idag. Man skal være ægte B&O fan for købe sådan noget ekstra udstyr.
Brug pengene på en tur i byen, middag med konen eller noget andet der giver mening. Det giver slet ikke mening i mit hoved at smide så mange penge efter en meget fin maskine.
Som andre siger så er det eneste der springer i øjnene grafikkort som trænger.
Jeg er selv lige gået fra et AMD HD 6870 til et Nvidia GTX 590.
GTX 590 ligger ligger lige under 7970 GHz edition i ydelses.
Ydelses forskellen er enorm! 590 klare alt på max/ultra i 1080p, kun Metro last light presser den ;) 7970 GHz er ca. 6-9% hurtigere ved 1100 MHz. Ca. 10% mere kan hentes ved OC (ca. 1200 på luft). Hvis der skal mere til fåes de vandkølet, max 100% stabil OC ligger der på 1250-1350.
MEN som det også er blevet nævnt, så vent! Nu når han gerne vil have nyt så vent på AMD's ny GPU release. Det vil: 1: Gå i direkte priskrig med Nvidia's 7xx serie 2: Presse priserne ned på både AMD og Nvidia's 7xxx og 6xx serie 3: Sikre det bedste udvalg samt sikre "most bang for you $"
Corsair AF120 Quiet Edt har jeg ikke prøvet. Antec True Quiet 120mm har jeg og dem kan jeg helt klart anbefale. De kan overhoved ikke høres på uden 82% effekt, på 100% lyder de som "almindelige" 120'er på 55% :D
3DMark 11 GPU score: I mit AMD system score 6870 @ 960 Mhz = 4400 I mit nye intel IB score 590 @ 638 Mhz = 10300 => 9800 stock
En 7970 GHz editon sælges med fabriks OC på 1050-1150 MHz. En 1100 Mhz yder ca. 7-8% bedre i spil i forhold til mit 590 kort. Man må derfor kunne anslå en score på ca 10500. Hvis vi så går efter hwbot.com's gennemsnitlige OC på luft = 1207 Mhz => 1207/1100*10500 = 11500 😲
Meen 7970 chippen er ike glad for varme og yder dårligere ved høje temps, som OC jo giver. Så et realistisk bud ville nok være ca. 11.000+ i score ved 1200 Mhz 😀