Hmmm.. - webhallens trust problemer skyldes hovedsageligt, at vi danske forbrugere er vandt til, at få en ordrebekræftelse samt oplysninger om afsendelsestidspunkt kort tid efter, at vi har bestilt varen.
Når vi så ser, at vores penge straks bliver trukket, bliver vi nervøse, da vi jo ikke ved, om de har sendt varen.
Efter svensk lovgivning skal de hæve beløbet med det samme, så det er ikke en grådig eller ulovlig handling fra deres side.
Et andet problem er, at de bor i sverige. Man kan ikke nå at fortryde et køb via mail, før de har afsendt varen. Så får man først en besked om, hvorvidt man fortsat ønsker at fortryde. Man svarer, og dagen efter får man så besked om, at en returseddel vil blive fremsendt og kan modtages 2-3 hverdage senere.
Herefter skal man så returnere varen, og vente indtil den er kommet til sverige, for så at vente på en debitering af beløbet. Det tager sammenlagt en hulens tid, og er en oplevelse man ikke har lyst til at gentage - uanet man jo selv var den, der både startede og fortrød 😩 :yes: 🤣
Mvh. - Kim