Ipad 2 eller 4?

Apple d.  21. september. 2013, skrevet af syncmarster
Vist: 1252 gange.

syncmarster

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2013 13:53:51
Svar/Indlæg:
318/82
Hej alle

Min søn er begyndt i første klasse og vi er blevet "presset" ud i at købe en ipad til ham (hjælpe programmer i dansk og matematik)

Jeg har aldrig været applemand så jeg har igen ide´om hvad jeg skal købe?

Er det værd at give dkk. 500-800 ekstra for en ipad 4 frem for en ipad 2?

Hvorfor kalder alle det en ipad 4 når man ikke kan købe en 3ér?

Håber i kan bære over med alle de dumme spørgsmål 😢
gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
21-09-2013 13:58:29
Svar/Indlæg:
5679/460
Den første The "new" ipad var nr3 ...den kom med retina opløsning og a5x cpu

blev hurtig udskiftet med nr4 selvom navnet stadig er the new ipad ..forskellen er vist nok cpu er en A6X

vis du vil spare lidt ...kunne du jo overveje en ipad mini? ...lidt mere handy

Ipad 2 er lidt tyndere ikke retina opløsning og så har den langsommere cpu ...det er vist det hele så ikke den store forskel

Ipad mini ligger på ca. 2700kr så vidt jeg husker for den billigste vis det var en mulighed

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2013 14:06:14
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Jeg ville købe den billigste. Især set i lyset af, uanset hvor forsigtig din dreng er, så er der altid muligheden for at den går i stykker. Det er altid lidt mindre træls, når det er den billige løsning der går i stykker, i stedet for den dyre.

Derudover, så ville jeg overveje en brugt en af slagsen. Selvom det kan være en jungle at finde rundt i. Men undgå guloggratis og DBA. Der er, efter min mening, alt for mange tosser og snydepelse. Hold evt. øje med mere "anerkendte" fora. Her tænker jeg bl.a. HwT's køb/salg, såvel som lign. sider.

Hvis det helst skal være nyt, så køb nyt.

Fordelen ved 4'eren, kontra 2'eren, er klart den hurtigere processor og den højopløste skærm.

Man kan argumentere for, at Retnina-skærmen er mere venlig over for øjnene - det er i hvert fald min egen observation - hvilket kunne tale for 4'eren kontra 2'eren.

Hvis det er, så ville jeg sige, at valget burde stå imellenm iPad Mini og en iPad 4.

Mini'en er, på specifikationer, med undtagelse af skærmens fysiske størrelse, fuldstændig identisk med iPad 2 🙂

syncmarster

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2013 14:16:41
Svar/Indlæg:
318/82
Tak for svarene, et sidste spørgsmål. En ipad Gen.4 er ikke det samme som en ipad 4?

Som jeg læser det med en A5x cpu, og retina opløsning som #1 skriver.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af syncmarster d. 21-09-2013 14:17:54.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2013 19:11:27
Svar/Indlæg:
2246/14
jeg ville ikke købe en 2'er, måske en mini.
iOS 7 er nok den sidste store update 2'eren får, og der er allerede en god del af tingene i iOS 7 den ikke kan.
Jeg er heller ikke nogen apple fan, men jeg købte en mini (bare for at prøve) som min søn har fået lov til at låne ifm noget sprogskole (han er 4).
Han har imho ikke fået noget ud af ipad'en overhovedet. Det har får noget ud af er at vi sidder og træner/leger med ham.