4års garanti, spørgsmål?

Gigabyte - Bundkort d.  22. september. 2013, skrevet af Pierre3400
Vist: 1278 gange.

Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2013 23:27:58
Svar/Indlæg:
1599/100
Jeg overvejer kraftig et skift til Gigabyte, efter hvad jeg selv betegner som foreløbig dårlig service på RMA igennem ComputerSalg og så efter endnu værre fra AsRock.

Jeg vil IKKE sidde og sige det er ComputerSalgs skyld, men jeg er efterhånaden bare pissed over der er gået en månede, og jeg ved stadig ikke om jeg får en nyt/fixet eller stadig defekt bundkort tilbage.

Derfor, vil jeg hoppe over på Gigabyte, delvist fordi de laver eneste bundkort som kommer tæt på mine krav, og så lige denne 4års aftale.

Med det sagt, så ville jeg gerne undgå mellem forhandlere i frem tiden, og vil høre om, når man laver denne 4års garanti periode, bliver det bare stemplet ind i Serie nummer eller er det kun Gigabyte som kan opholde den side af garantien?

Sagt på en anden måde, med denne aftale, skal jeg stadig igennem forhandler, eller får man muligheden for at gå direkte til producenten, noget jeg ville sætte pris på.

Jeg ved at Corsair helst ser at folk kommer direkte til dem, og springer er tids trækkende mellem led ud som forhandler er, men kan dette lade sig gøre med Gigabyte, og denne aftale, eller binder jeg mig til den forhandler jeg køber hos?
The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
22-09-2013 23:34:14
Svar/Indlæg:
4741/1690


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2013 23:37:31
Svar/Indlæg:
1599/100
Den er skam læst, men den svare ikke på alle mine spørgsmål.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pierre3400 d. 22-09-2013 23:38:35.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
23-09-2013 09:55:56
Svar/Indlæg:
4981/47
"Jeg overvejer kraftig et skift til Gigabyte, efter hvad jeg selv betegner som foreløbig dårlig service på RMA igennem ComputerSalg og så efter endnu værre fra AsRock.

Jeg vil IKKE sidde og sige det er ComputerSalgs skyld, men jeg er efterhånaden bare pissed over der er gået en månede, og jeg ved stadig ikke om jeg får en nyt/fixet eller stadig defekt bundkort tilbage.
"

ComputerSalg sender til leverendøren først, og leverendøren sender derefter om nødvendigt, til producenten (DOA og lign sager ryger den vej og lander hos producenten)

Tog ca 6 uger at få et nyt sæt Ram (et Corsair kit) tilsendt for mig, fra ComputerSalg´s leverendør. Rimlig tid til rep osv, anses ifølge købeloven som optil/indenfor 2 mdr, som udgangspunkt altså.

I og med at der er gået en måned, tyder på din RMA er accepteret og ved at blive behandlet så du kan få en ny vare, jeg hørte ej heller noget fra dem før der var nye ram på vej til mig.

"Med det sagt, så ville jeg gerne undgå mellem forhandlere i frem tiden, og vil høre om, når man laver denne 4års garanti periode, bliver det bare stemplet ind i Serie nummer eller er det kun Gigabyte som kan opholde den side af garantien?

Sagt på en anden måde, med denne aftale, skal jeg stadig igennem forhandler, eller får man muligheden for at gå direkte til producenten, noget jeg ville sætte pris på.

Jeg ved at Corsair helst ser at folk kommer direkte til dem, og springer er tids trækkende mellem led ud som forhandler er, men kan dette lade sig gøre med Gigabyte, og denne aftale, eller binder jeg mig til den forhandler jeg køber hos?
"

Du kan sagten få Gigabyte til at se på dine Gigabyte dele fremfor en forhandler her i DK, du må dog forvente at skulle stå for porto selv, og er der ikke garanti på den del iforvejen, må man også forvente at skulle betale arbejdsløn og evt dele i den sammenhængen.

Den 4års garanti der er tale om her, påvirker ikke dansk købelov hvorfor man ikke kan kræve en forhandler sender til Gigabyte for en. Forhandleren er kun forpligtet ifh til købeloven og aldrig en garanti de ikke selv stiller på produktet de sælger.

Du skal ikke gå gennem forhandleren hvis du ikke vil, og binder dig ej heller til noget med den garanti


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 23-09-2013 09:56:37.


Gigabyte
 
Enthusiast
Tilføjet:
23-09-2013 10:40:07
Svar/Indlæg:
16/0
Hi

Thanks for looking into our products.

First off, we are really flexible with everything and I can guarantee you that we find a solution that will fit your needs if the problem appear.

The normally way to handle RMA: You as an end-user gives the motherboard to the reseller, where you made your purchases. The reseller test your board, confirms your error and send to us. If the reseller have done their homework, and the board is faulty when we get it we simply ship a new board directly to you (if reseller agrees). Normally you have the board 5 days after your returned it to the reseller (of course this also depends how fast the reseller are, we normally handle each case we get the same day).

The main reason why we don't have direct RMA for end-users are because of the NTF (no trouble found). In fact, we get more than 50% NTF from resellers (who should test and confirm your error before sending it to us). As you can understand, its impossible for us to test and filter all NTF from all end-users.

But, as I said - we are really flexible. We can handle direct RMA in special cases. If you want to speed up the process, I recommend you to contact us before you give the board to the reseller. We then write a text like, "please give the board to the reseller where you bought the board and that we now are waiting for their replay". This you print and gives to the reseller at the same time as you give them your motherboard. They normally act a bit faster then :) Once we get the board, the process are fast (1-2 days if we have the boards available in stock).