"Jeg overvejer kraftig et skift til Gigabyte, efter hvad jeg selv betegner som foreløbig dårlig service på RMA igennem ComputerSalg og så efter endnu værre fra AsRock.
Jeg vil IKKE sidde og sige det er ComputerSalgs skyld, men jeg er efterhånaden bare pissed over der er gået en månede, og jeg ved stadig ikke om jeg får en nyt/fixet eller stadig defekt bundkort tilbage."
ComputerSalg sender til leverendøren først, og leverendøren sender derefter om nødvendigt, til producenten (DOA og lign sager ryger den vej og lander hos producenten)
Tog ca 6 uger at få et nyt sæt Ram (et Corsair kit) tilsendt for mig, fra ComputerSalg´s leverendør. Rimlig tid til rep osv, anses ifølge købeloven som optil/indenfor 2 mdr, som udgangspunkt altså.
I og med at der er gået en måned, tyder på din RMA er accepteret og ved at blive behandlet så du kan få en ny vare, jeg hørte ej heller noget fra dem før der var nye ram på vej til mig.
"Med det sagt, så ville jeg gerne undgå mellem forhandlere i frem tiden, og vil høre om, når man laver denne 4års garanti periode, bliver det bare stemplet ind i Serie nummer eller er det kun Gigabyte som kan opholde den side af garantien?
Sagt på en anden måde, med denne aftale, skal jeg stadig igennem forhandler, eller får man muligheden for at gå direkte til producenten, noget jeg ville sætte pris på.
Jeg ved at Corsair helst ser at folk kommer direkte til dem, og springer er tids trækkende mellem led ud som forhandler er, men kan dette lade sig gøre med Gigabyte, og denne aftale, eller binder jeg mig til den forhandler jeg køber hos?"
Du kan sagten få Gigabyte til at se på dine Gigabyte dele fremfor en forhandler her i DK, du må dog forvente at skulle stå for porto selv, og er der ikke garanti på den del iforvejen, må man også forvente at skulle betale arbejdsløn og evt dele i den sammenhængen.
Den 4års garanti der er tale om her, påvirker ikke dansk købelov hvorfor man ikke kan kræve en forhandler sender til Gigabyte for en. Forhandleren er kun forpligtet ifh til købeloven og aldrig en garanti de ikke selv stiller på produktet de sælger.
Du skal ikke gå gennem forhandleren hvis du ikke vil, og binder dig ej heller til noget med den garanti
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 23-09-2013 09:56:37.