Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2013 10:18:55
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg besluttede mig for at prøve Sandisks Clip Zip (plast) - det skulle jeg ikke have gjort.
Den sad i USB-stikket i min computer, og jeg ventede.
Og ventede.
Intet skete, udover at der på skærmen kunne ses et batteri-ikon der indikerede at afspilleren var igang med opladningen.
Ifølge brugsvejledningen, skulle afspilleren have et minimumslevel af strøm efter en halv times opladning.
To timer senere var der akkurat strøm nok til at skærmen kunne nå at fortælle mig at afspilleren ville lukke ned pga. manglende strøm.
Efter yderligere fem timers opladning var facit det samme.
Så gav jeg op og satte den i en USB-oplader sat til stikkontakten.
Så skete der noget, endelig.
Efter en halv times opladning, kunne jeg tænde afspilleren og trykke play.
Det gik helt fint, men efter tre-fem tryk på return-tasten, poppede skærmglasset op i samme side som return-tasten (plast) og der er nu et gab på et par millimeter fra selve (plast) kabinettet og skærmglasset (plastik)
Alt i alt står jeg med et (plast) produkt der virker så skrabet i byggefinishen at man næsten med det samme har en fornemmelse af at levetiden vil være stærkt begrænset.
Derudover var det mig stort set umuligt et få mit SD-kort ud af indstiksslottet på siden af afspilleren, det lykkedes efter lidt fiflen med en lille skruetrækker, og i og for sig var det også formålsløst at bruge et SD-kort, idet afspilleren meldte "no sd-card inserted".
Jeg havde måske heller ikke forventet et luksusprodukt i den prisklasse (400 kroner) men for de samme penge er der masser af alternativer.
Og højst sandsynligt også alternativer med en holdbarhed der overstiger 24 timer..
Summa summarum - hold dig fra det platikskrammel.