Packard Bell starter kun sommetider

Bærbar d.  26. september. 2013, skrevet af freak_master
Vist: 829 gange.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
26-09-2013 19:39:57
Svar/Indlæg:
6368/477
Nu må jeg se om der findes et laptop geni her, da jeg er ved at give op...

Jeg har en Packard Bell tm81-sb-943nc med en Phenom II X3 N830 CPU og et new75 LA-5911P bundkort (ATI HD 5650 gfx).

Somme tider kan den godt finde på blot at starte blæseren op i få sekunder, og så slukker blæseren helt uden systemet vil igennem BOOT. Der kommer altså ingen billede på skærmen.
Lader jeg den stå uden at være i laderen bruger den batteriet ret hurtigt, så jeg mistænker at CPU og andet hardware får det strøm det skal have, jeg kan også køre DVD drev ud samt der er lys i dioderne der fortæller at bærbaren er tændt.
Før kunne jeg lade den løbe helt tør for strøm, derefter sætte laderen til og starte den op. Den vil den bare ikke længere, og det er en kamp at få den i gang. I dag var første dag i 3 uger jeg har kunnet få den i gang, og da jeg ville genstarte ville den ikke starte op igen.

Jeg har en anden bærbar 100% identisk (købt samme sted, samme tidspunkt, samme pris, samme model etc.) som ingen problemer har.

Jeg har i dag forsøgt at skifte RAM og harddisk ud, også startet uden harddisk og RAM i, samme resultat.

Jeg har også prøvet at skifte batteri og lader, samme resultat.

Nu prøvede jeg også at skille den totalt ad, tog CPU ud af sokkel for at rense den og fik renset alt støv ud af den samt nyt kølepasta og termiske pads. Igen samme resultat.

Jeg er løbet tør for ideer nu, udover at skille min nummer 2 bærbar totalt ad også for at prøve CPU'en af, det kommer bare til at tage nogle timer da den er godt pakket ind.

Hvis nogle kunne have en idé om hvad jeg ellers kunne prøve, eller har haft samme problem med en bærbar vil jeg meget gerne høre hvad der kan gøres!
freak_master

Redaktør
Tilføjet:
27-09-2013 14:23:10
Svar/Indlæg:
6368/477
Anyone?

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
27-09-2013 17:48:53
Svar/Indlæg:
4983/48
Cpu kan være en mulighed.

Har oplevet af skifte Cpu på en bærbar også vupti, så virkede lyden igen ordenligt (var "scratcing" på alle lyde før), eller skiftet batteri også virkede den fint igen efter ca samme symptomer som du beskriver (men dog næppe er tilfældet her)

Hvis DVD drevet ikke er pillet ud undervejs så gør også det, så nederen at spilde tid på den slags, de går også istykker jo engang imellem 😛

Samme gælder andre dimser, hell hiv Wlan ,3G, bios batteri (nyt om muligt, de passer som regle med alm) osv hvis det ikke er mega besvæligt, bare for at være sikker 🙂