Test: Razer Kraken headset

Litteratur d.  15. november. 2013, skrevet af neemos
Vist: 24248 gange.

neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
15-11-2013 00:00:00
Svar/Indlæg:
1129/307
Razer er på banen med et gaming-headset. Se her hvordan det klarer sig.

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
Bwana
 
Superbruger
Tilføjet:
15-11-2013 11:26:33
Svar/Indlæg:
132/3
Man kan ikke fremstille et headset der både kan klare musik og games til den pris.

Musik stiller store krav til headsettet og kun de allerfærreste kan leve op til de krav.

Skal man have et headset der kan klare det hele skal man til lommerne - til gengæld får man så også et headset der gengiver lyden i ens spil i en sublim kvalitet og som er en nydelse når man lytter til musik.

Efter at have igennem i årrække at have prøvet et utal af forskellige headset tog jeg sidste år konsekvensen og investerede i et par Sennheiser og det har jeg ikke fortrudt et sekund.

Jeg kan have dem på i timevis og ofte glemmer jeg at jeg har dem på og uanset om jeg gamer - ser film eller lytter til musik så er lyden altid i top.

Kvalitet koster og det er spild af penge med alle de plastik headset der er ulidelige at høre på i længden.



neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
15-11-2013 12:10:35
Svar/Indlæg:
1129/307
jojo det er vi helt enige om, men det her var helt forfærdeligt og det er bare ikke iorden efter de standarder vi har idag.

Og nej jeg mener selvfølgelig ikke de skal kunne spille lige så godt som et par sennheiser, men at kunne klare musik uden at lyde som om det bliver kvalt skal et headset kunne klare.


Doolylol
 
Bruger
Tilføjet:
16-11-2013 10:02:47
Svar/Indlæg:
1/0
Jeg forstår ikke, hvordan du kan sige lyden er forfærdelig til musik? Men jeg er heller ikke den ultimative musik-nørd, så jeg vurderer givetvis ikke ud fra samme standarder som dig 🤣

Jo jo, de høje toner er da lidt vage - men bassen og mellemtonerne er da fine. Det er et udpræget gaming-headset, så det er klart, at de lyse toner ikke imponerer.


Bwana
 
Superbruger
Tilføjet:
16-11-2013 10:19:45
Svar/Indlæg:
132/3

jojo det er vi helt enige om, men det her var helt forfærdeligt og det er bare ikke iorden efter de standarder vi har idag.

Og nej jeg mener selvfølgelig ikke de skal kunne spille lige så godt som et par sennheiser, men at kunne klare musik uden at lyde som om det bliver kvalt skal et headset kunne klare.

neemos skrev d. 15-11-2013 12:10:35



Måske skulle folk overveje om ikke også at deres headset har samme kvalitet som deres skærm - skærm/mus/keyboard og så headsettet er jo de enheder vi benytter når vi er i kontakt med vores PC og der er i mine øjne ingen grund til at spare på her - for hvad er fidusen med at have et super grafikkort og verdens bedste processor og så bruge et gammelt hakkebrændt og et par plastik lyttebøffer?



#3

Hvis han mener de stinker skal han sgu skrive de stinker ;)

Seriøst - så er der nogen mennesker der ikke ligefrem er udstyret med verdens bedste hørelse når det kommer til musik og de skruer op for anlægget langt over grænsen til forvrængelse og hopper lystigt rundt i den saglige tro at de lytter til musik.

Der findes dog en kur som hjælper på nogen af dem - lån dem et super headset eller høretelefoner et par dage og giv dem så deres plastikcrap tilbage 🤣


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bwana d. 16-11-2013 10:30:13.


neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
16-11-2013 11:11:51
Svar/Indlæg:
1129/307
#3
Det er absolut ikke den oplevelse jeg har haft med det headset. Den lyd jeg havde når jeg havde musik på var ikke god, og slet ikke i nærheden af hvad du skriver.

Jeg tager selvfølgelig hensyn når det er et headset decideret til gameren, men ja, jeg skal også være ærlig så i brugere ikke føler jer fejl vejledt når i læser en anmeldelse 🙂


H4rdstyler
 
Overclocker
Tilføjet:
19-11-2013 11:50:19
Svar/Indlæg:
18/6
Grunden til at man kan kritisere dens musikalske ydelse så slemt, er at anstændige hovedtelefoner til musik giver dig lige så god lyd i spil som gaming headsets. Det er bevist.
Ergo, er det bedre at anskaffe sig goe hovedtelefoner og en seperat mikrofon!


Bwana
 
Superbruger
Tilføjet:
19-11-2013 12:23:20
Svar/Indlæg:
132/3

Grunden til at man kan kritisere dens musikalske ydelse så slemt, er at anstændige hovedtelefoner til musik giver dig lige så god lyd i spil som gaming headsets. Det er bevist.
Ergo, er det bedre at anskaffe sig goe hovedtelefoner og en seperat mikrofon!

H4rdstyler skrev d. 19-11-2013 11:50:19


Hvorfor dog det når man kan få kvalitets headset?