Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2013 11:23:03
Svar/Indlæg:
4112/53
Hey boys and girls.
Har fået tilsagn om en ny klap, til erstatning for den slæbbare jeg har nu, som så skal blive ungernes skole-computer i hjemmet.
Den jeg har nu, er umiddelbart OK, men bare helvedes tung at slæbe med frem og tilbage på arbejde (er Sømand, så skal have ALT med i flyveren hver gang jeg tager frem/tilbage på arbejde).
Nogle kriterier/informatioer jeg har:
-Budgettet er jeg ikke sikker på, men vil sige op til absolut MAX 8k, men gerne under 5k.
-Forbrug:
--Spil:
---Civ. V
---Settlers V
---CC Red Alert 3 + Generals/first decade.
---En lille smule gamle RTS spil
---Måske SC2, men det ligger usikkert om jeg begiver mig igang med det.
--Se film og TV-serier (rippede) på den
--Skype/Google talk, så indbygget webcam, mikrofon og OK højtalere også et plus.
Hardware krav:
-Har allerede en 256B Kingston SSD, så system disken har jeg allerede, hvorfor der ikke skal bruges "penge" på denne.
-Kan der være 2 hdd i, er det et stort plus, men ikke et "must", om det er 4200 eller 7200 rpm på den sekundærer er jeg ligeglad med, da den bare skal bruges til lager af musik og film i givet fald.
Er der en #2 disk, må den gerne være på 1TB+
-Skærm minimum 14", gerne 15" eller 17", men helt klart tage vægten i betragtning
-Lav vægt er hvad jeg ønsker at opnå.
-Windows 8 er noget LORT IMO, så win 7 er klart at foretrække.
-Optisk drev er multi format DVD fint nok, behøver ikke BlueRay, om end blueray vil være rart nok, men ikke noget jeg vil betale ekstra for.
-WiFi som minimum draft n, men gerne ac, så det er klar til når jeg skal skifte router engang.
Er der flere oplysninger i mangler, så skriv endeligt, og jeg forsøger at besvare dem.
mvh
Martin.
Edit:
Fujitsu maskiner er bandlyst.
Har haft 4, alle 4 er gået i stykker MEGET hurtigt.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af M.Thomsen d. 28-09-2013 11:35:19.