Nyt media center - XBMC eller ej?

Media Center d.  29. september. 2013, skrevet af Mathis77
Vist: 20992 gange.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2013 22:42:27
Svar/Indlæg:
6293/359
hej gutter

jeg har netop haft en Rikomagic IV hjemme og sat til TVet.
En slags hdmi-stick af en mini-pc at være med android 4.2 styresystem.
Ideen er sådan set fin, men enheden er for svag, så den har jeg returneret.
Jeg har haft kig på andre boxe (der er jo et hav ligefrem 😲 ) bla. The Little Black Box som er en box udelukkende med XBMC samt Ouya som er en lille consol-agtig kubisk sag med controller, så man fx. kan spille alle sine gamle amiga-spil og ja andre nye spil også 🙂

Pt. har jeg en WD TV Live, som jeg egentlig også har været glad for. Men tanken om at kunne se TV og alt muligt via XBMC og så droppe TV pakken ved youSee var fristende.

Hvad synes I jeg skal gøre?
Jeg er ikke imponeret af kvaliteten i XBMC TV-kanaler osv.
Men måske er der andre ting i det, der gør, at jeg har halv-dårlig kvalitet. Trådløs stream eller for svag enhed.

Takker for er par gode råd 😎
unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
30-09-2013 01:30:07
Svar/Indlæg:
5258/240
Jeg gik selv mere eller mindre all the way mht medie center og købte en Intel nuc i3 som jeg har installeret Openelec på og det spiller bare.

Det er en lidt dyr løsning men det spiller bare. Jeg har dog ikke prøvet TV via den endnu

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2013 08:35:04
Svar/Indlæg:
2246/14
jeg prøvede med en rpi med xbmc. Det var godt nok til at jeg byggede et "rigtigt" mediecenter med xbmc. (jeg har dog kun brugt xbmc til de film der ligger på mit netværk, resten netflix'er jeg).

NightBreaker

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2013 11:31:41
Svar/Indlæg:
857/27
XBMC virker okay med de "tv-kaneler" der er, men der er ikke mange gode at se og alle danske kaneler er næsten no go. DR series er fine. Men så stopper det også der. Og bruge det som TV boks, er ikke så godt igen, men det kan gå an. Men det vil aldrig være lige så lidt som et normalt tv.