Køb af Notebook i Thailand?

Bærbar d.  30. september. 2013, skrevet af Thomas-L
Vist: 637 gange.

Thomas-L
 
Overclocker
Tilføjet:
30-09-2013 09:41:30
Svar/Indlæg:
56/15
Foerst beklager jeg lige for manglende ae, oe og aa tegn, men skriver fra et engelsk tastatur :/

Jeg er saa heldig at tilbringe noget tid i Thailand og jeg blev lidt chokeret da jeg saa prisskiltene paa computere hernede. Saa nu har jeg besluttet mig for at koebe en baerbar computer, hvis jeg kan finde den rigtige.

Er der nogen der har erfaringer med computere eller dele fra asian? Er de billige fordi de faar alle delene der ikke lever op til den vestlige verdens hoeje krav, eller er det de samme?

Hvad med garanti? F.eks. hvis jeg koeber en MSI/ASUS, saa kan jeg vel bare sende den til MSI/ASUS i Danmark?

Har nemlig haft kig paa et par baerbare fra MSI/ASUS:

http://www.komplett.dk/k/kcp.a...

Mine behov (mest kraevende):

-Skyrim
- evt. diablo 3
- evt. Wow
- Fremtidige version af disse tre.

Andre anbefalinger af computere er meget velkomne!

Og lige en sidste ting, hvad sker der hvis jeg bliver stoppet i tolden? Skal jeg betale 25% og af hvilken pris? Den danske eller thailandske? Kunne ogsaa sige at den er koebt i Australien da jeg kom derfra foer Thailand, ville det vaere bedre/vaerre?

Haaber der er nogle venlige sjaele der kan bruge lidt tid paa at hjaelpe mig! 🙂

-Thomas
Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2013 12:26:08
Svar/Indlæg:
2897/83
Her kan du beregne told:

http://www.toldpriser.dk/toldb...

Ved ikke om man "får lov" til at betale ekstra hvis man ikke selv deklarerer den.

Tolden betaler du til DK, så det er ligegyldigt hvor du har købt den, når det er uden for EU. Inden for EU er der ingen told.


BRS
 
Superbruger
Tilføjet:
30-09-2013 13:24:29
Svar/Indlæg:
273/9
Hvis du har pakket den ud og har den i en taske eller lign, så vil de aldrig kunne gætte sig til at den er købt i Thailand eller en du har haft med hjemmefra.


Thomas-L
 
Overclocker
Tilføjet:
01-10-2013 12:38:18
Svar/Indlæg:
56/15
#1 Takker for info :)

#2 det er nemlig ogsaa det jeg havde taenkt mig at goere :) Og hvor tit er det ogsaa lige de stopper en... (kunne dog forestille mig at jeg bliver stoppet fordi jeg er backpacker... ingen discrimination my ass :D).

Nogen der kan hjaelpe med de andre spoergsmaal?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Thomas-L d. 01-10-2013 12:40:01.


Peden666
 
Superbruger
Tilføjet:
01-10-2013 13:13:00
Svar/Indlæg:
25/0
Jeg har selv boet i Asien, så jeg har lidt erfaring med det overordnede emne.

Der er ingen kvalitetsforskel på komponentniveauet. Det er ikke "andensortering" eller tilsvarende. Det er muligt at modellen som sådan er en mere skrabet/ billig udgave, så du skal være på vagt for så vidt angår panel-typen etc. men der er ikke en kvalitetsforskel, og du vil typisk kunne se det ved at google serienummer eller modelnummer.

Du skal ikke regne med at nogen garanti dækker, med mindre comptueren er omfattet af en global garanti. En del af grunden til de lidt højere priser i Danmark skyldes jo netop at sælger skal yde en garanti.

Jeg ville ikke bekymre mig om tolden. Jeg er blevet stoppet en enkelt gang i Danmark, men da grænsen alt andet lige er ret høj (omkring 4000? Husker det ikke)så var det i praksis ikke noget problem. Tolderne i Thailand er ligeglade med ting du udtager fra Thailand da tolden jo allerede må antages at være betalt en gang.


Thomas-L
 
Overclocker
Tilføjet:
02-10-2013 06:54:09
Svar/Indlæg:
56/15
#4 Lige det jeg havde brug for, takker! Havde helt glemt det med serie nr.

Graensen er vist omkring 3200, saa bliver jeg taget skal jeg nok betale 3 gange toldbeloebet i boede + tolden :/

Hvad med modellerne jeg har fundet, er de ok?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Thomas-L d. 02-10-2013 06:55:44.