-> #0
Kondens dannes på de overflader der er koldere end den omgivende luft. En server der står i en lade, vil derfor ikke - i princippet - være i farezonen, da man må gå ud fra, at den altid vil være varmere end luften omkring den.
Ikke dermed sagt, at dele af serveren (eksempelvis kabinettet?) ikke kan opnå en temperatur der er lavere end den omkringliggende luft.
Men, jeg vil sige det således. Jeg lader mig forstå, at eksempelvis informationstavlerne (de flade) der hænger over perronerne rundt omkring på danske togstationer rent faktisk er en computer af en art. De af dem jeg har set, som var åbne, så ikke ud til at være særligt isoleret.
De kører, alt efter forholdene naturligvis, år ud og år ind.
Jeg ved dog, at kondens sagtens kan dannes på en computer. Det er sket et par gange når jeg har haft en computer med udenfor efter duggen falder. Men, her er problemet ikke så meget hvor kondensen dannes, kontra hvor den måske løber hen (eks. nedad skærmen på en laptop og ned i computeren).
Jeg forestiller mig dog ikke, at det vil være problemet i en server, hvor stort set alle kritiske dele (bundkort, strømforsyning, lager, etc.) altid vil være varmere end rumtemperaturen 🙂