Streame BluRay

Media Center d.  04. oktober. 2013, skrevet af Gylle
Vist: 20384 gange.

Gylle
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2013 18:28:49
Svar/Indlæg:
1704/19
Hey folkens...

Jeg har et problem som måske en af jer kan hjælpe med 🙂

Hvis jeg streamer en bluray iso fil med en bitrate på 40.000k/bit så buffer det irriterende ofte men har ingen problemer med materiale på eks. 25-30.000k/bit bitrate.

Udstyret jeg bruger er en Asus RT-AC66U router (sat op som adgangs-punkt) netkort er Asus PCE-A66 Dual-Band PCI-E og medieplayer er WD TV Live G3 kablet direkte til router, alle medier ligger på pc.

Afstand mellem pc og router er ca 10 meter, en væg imellem og signal speed ligger mellem 1000Mbps og 1300Mbps (hyppigst omkring de 1300Mbps) WD henter medier direkte fra den pågældende mappe og er ikke påvirket af wmp eller lign.

Der er ingen problemer hvis jeg sætter drev direkte til WD Live og heller ingen hvis jeg kabler netværk, jeg orker bare ikke kabler eller harddiske stående i stuen, derfor jeg søger en løsning på mit problem.

Link til Router: http://kortlink.dk/asus/cz9c
Link til netkort: http://kortlink.dk/asus/cz9d
Link til WD TV Live G3: http://kortlink.dk/wdc/cz9f

Alle bud på hvad der går galt er velkommen 🙂

Hilsen
Carsten


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 04-10-2013 18:36:51.
Dready
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2013 19:23:24
Svar/Indlæg:
377/29
Jeg er ingen haj på det her område :) Men har selv prøvet mange forskellige ting, og har selv opgivet og køre trådløst der hvor jeg streamer film "Bluray"

Så jeg har trukket kabler fra NAS "Switch" til mine NMT'er rundt omkring, Ja det var ikke sjovt og kravle rundt nede i krybekælderen. Men nu er det gjort, og alt spiller max!

Selv om jeg har en AC router, med fuldt knald på signal og jeg kunne overførere filer med flere M/bit end jeg på noget tidspunkt har set nogle af mine Bluray rips bruge af båndbrede. Så kunne min osse finde på og buffer lidt en gang imellem.........

Jeg har set du skriver ingen kabler, men det er bare 100% den bedste løsning. og kan sagens laves så man ikke kan se nogle kabler nogle steder vis man gider bruge tid på det :)

Bare min 2 cent

Over and out :P


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Dready d. 04-10-2013 19:23:55.


Grymok
 
Superbruger
Tilføjet:
04-10-2013 19:37:56
Svar/Indlæg:
656/40
Holder på det samme som #1 siger. Det er sjældent at nogen har haft success med at streame blu-rays via WIFI.
Så træk noget kabel, så burde det køre :)


LooZypher
 
Superbruger
Tilføjet:
05-10-2013 00:00:03
Svar/Indlæg:
82/7
WiFi er, endnu, bare ikke godt nok til streaming, der er alt for mange faktorer der spiller ind... kabelbakker er faktisk en fin løsning hvis man ikke gider kigge på grimme kabler...


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2013 00:09:44
Svar/Indlæg:
3233/128
Streamer 40Gb+ 3D blueray film til mit tv's indbyggede wifikort og det virker, men på ca 8 meter og kun afbrudt af 2 gipsplader.

Det er ikke routeren den er gal men men signalet desværre.... Smid den router på loftet hvor den så kan smide signalet i ca 45 grader ud til dine enheder uden flere vægge i mellem....

Har samme router og den er bare i orden....

inden jeg købte philips 55pfl8007 til 16.000 kørte jeg men 27 meter hdmi kabel og det er klart det letteste og bedste at gøre....


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Miccim d. 05-10-2013 00:12:28.


Gylle
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2013 04:10:10
Svar/Indlæg:
1704/19
Tak for indlæg og forslag 🙂

Men da jeg ikke havde interesse i det med kabler gik jeg dybere ind i sagerne og lavede nogle justeringer under professionel fanen i menuen på router og samme på netkortet, der skulle tweakes lidt og pludselig ramte jeg den helt rigtige opsætning.

Nu streamer jeg alt materiale jeg kan smide på systemet og det gælder rippede dele eller det at jeg har lagt en Bluray skive i mit BD drev på pc (har ikke kunne teste med en højere bitrate end 42.000k/bit da jeg ikke har nogen BD film med mere), jeg har ikke flyttet på router eller antenne til netkort men alligevel lykkedes det at få et støj helt ned på 11dbm og fuld signal.

Tre timers intens tweaken med en positiv afslutning så nu er smilet fremme igen 🙂