tak for dit gode indlæg. 🙂
Jeg kan sagtens følge dig i at sætte vand på den og jeg har også overvejet det. Der er bare mange ting der spiller ind.
Jeg har en NH-D14 på et extremt godt airflow i mit Define R4 ( fjernet HDD bays komplet ). Dvs. Det ville ikke give noget mening at skifte den ud, synes jeg, med f.eks en h100i/110i for at forbedre med 3-4 grader til den pris køleren koster. 800-900 minus brugtprisen på noctuaen..
Så hvis jeg endelig skulle skifte min køler ud, ville det være til et custom loop. Der ægrer det mig bare at skulle f.eks tage en 240 rad istedet for en 360 rad som jeg synes er fede. Ret mig hvis jeg tager fejl, men ville der være stor forskel fra mit nuværende til custom 240? Jeg tænker bare på når man sammenligner med f.eks Swiftech H220, så synes jeg ikke forskellen kan retfærdiggøre så stor en investering. Jeg kan muligvis tage fejl, jeg er nemlig ikke så stærk i vand 🙂
Men hvis nu forskellen ikke er så stor og man skal op og lave custom, så rammer man hurtige 2k og så det ligefør jeg hellere vil købe et nyt kabinet og køre 360 rads istedet.
Jeg blev bare tændt af at 15 minutters arbejde muligvis kunne give så stor en forbedring for hvad, 200 spir. Det ikke så meget det med garantien, for cpuen er jo enormt hurtig og hvis udviklingen går på det marked som det gør, ( tænker at en 2600K stadig kan følge med ) så er der cpu i mange år og til den tid er der ingen garanti tilbage alligevel 🙂