Jeg har en Panasonic DMP-BDT310 (http://shop.panasonic.com/shop... ) bluray-afspiller, og mit mål er at få streamet film fra min stationær direkte til min bluray-afspiller.
Jeg har indtil videre forsøgt mig med Plex, og det har gået smertefrit med at få tilføjet alle mine film, serier etc., og jeg kan uden problemer se alle titlerne på TV'et via min bluray-afspiller. Problemet er, at jeg efterfølgende ikke kan afspille nogle af dem.
Filerne, der er tilføjet biblioteket, skifter mellem .iso, .img, .avi, .mkv and .mp4.
Har I nogle bud på eller forslag til, hvorfor det ikke virker, samt hvordan jeg kan få det til at virke, og er Plex det, man bør bruge?
Jeg har samme problem med mit Panasonic TV som har indbygget media-afspiller. Fandt aldrig en måde at få det til at virke på men købte i stedet en WD TV Live til 580 kr og siden har alt mit media-streaming bare fungeret perfekt. WD boksen æder det hele. :)
Jeg har samme problem med mit Panasonic TV som har indbygget media-afspiller. Fandt aldrig en måde at få det til at virke på men købte i stedet en WD TV Live til 580 kr og siden har alt mit media-streaming bare fungeret perfekt. WD boksen æder det hele. :)
Det lyder ikke skidt. Hvis ikke jeg kan få de andre løsninger til at virke, kan det være, det må blive løsningen.
Er du løbet ind i nogle problemer med denne boks, eller spiller det bare, når den er sat til? Her tænker jeg på evt. transcoding.
#7. Ingen problemer overhovedet. WD boksen napper både filer fra min Synology NAS via DLNA og fra min PC's delte mapper. Streamer typisk MKV filer i HD og ISO filer af DVD film. ( samt enkelte AVI, MP4 og MP3 filer ) Ved MKV filer over DLNA skal undertekster dog ligge inde i MKV filen, mens de fra en delt mappe godt kan ligge som løse SRT filer. IMG filer skal omdøbes til ISO for at WD'en kan se dem, men det er også alt. Har aldrig brugt transcoding da WD boksen æder det hele. :)
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af ByteMe d. 10-10-2013 09:29:35.
#8 Når filerne skal hentes fra ens stationær, skal det så sættes op i en delt mappe, eller kan man f.eks. sætte det hele op i Plex eller Servioo og så afspille dem derfra via WD TV Live?
Dette er udelukkende fordi, f.eks. Plex er super til opsætning af filmbiblioteket visuelt. Så har jeg 100 % styr på alle titlerne.
Hvordan holder du styr på dine titler, når de skal tilgås via WD TV Live?
#9 På den stationære har jeg f.eks. en delt mappe med film. Skal der covers og andet til filmene, så laver jeg undermapper til dem, men ellers ligger de bare i hovedmappen. WD'en viser så billeder på de mapper der også rummer en billedfil. En overgang brugte jeg et program der selv indsamlede metadata og billeder på film og serier, men efter et nedbrud fik jeg aldrig det system sat op igen. Det er i hvert fald ikke nødvendigt med et program som f.eks. Plex og jeg må tilstå at jeg ikke kender det, men hvis det lægger metadata og andet på filmene, så burde WD'en sagtens kunne bruge det.
#10 Det er nemlig et program, der henter metadata, covers etc. til de forskellige titler fra online-databaser. Hvis løsningen bliver en WD TV Live, kan jeg give det et forsøg med Plex.