Nej de skal ikke køre ens clockhastigheder i CrossFire. Det skrev ATi jo også i deres marketingsmateriale for "release" på CrossFire, de understøtter forskellige frekvenser. Det var nVidia der indtil 2009 "downclockede" kort til laveste fællesnævner, men det sker heller ikke mere.
Nej de skal ikke køre ens clockhastigheder i CrossFire. Det skrev ATi jo også i deres marketingsmateriale for "release" på CrossFire, de understøtter forskellige frekvenser. Det var nVidia der indtil 2009 "downclockede" kort til laveste fællesnævner, men det sker heller ikke mere.
Nu ved jeg du altid har kørt nvidia kort i sli, men jeg har kørt tons af amd i cfx. Det klokkes ens. Ligesom dine nvidia kort, så klokker amd kort ned til langsomste kort, det sker ikke i hans tilfælde.
Nu har jeg haft 5x 5870 og 2x 5850 i min tid. 9.5/10 gange så det en gammel bios version som giver problemer lagt sammen med en nyer driver.
Det som hans CCC viser et typisk tegn på det netop er bios kontra driver som giver problemer. Den viser kortne køre 157mhz/300mhz intet i nærheden af hvad det skulle.
Det har altid heddet sig der hvor jeg har læst og spurt, at AMD kørt køre clocks ud fra det langsomme kort. Men når i siger anderledes så det jo sandt.
Dog vil jeg meget gerne se dine benching beviser på det du siger.
Edit:
http://support.amd.com/en-us/k...
Citat
"The overall performance will be adjusted to match the memory speeds and engine clocks of the lower clocked card. "
Så vil meget gerne se dine beviser på at et clocked kort i CFX med andre ikke clocked giver bedre performance, fordi jeg tror det nyheder for AMD.
Nu ved jeg du altid har kørt nvidia kort i sli, men jeg har kørt tons af amd i cfx. Det klokkes ens. Ligesom dine nvidia kort, så klokker amd kort ned til langsomste kort, det sker ikke i hans tilfælde.
Nu har jeg haft 5x 5870 og 2x 5850 i min tid. 9.5/10 gange så det en gammel bios version som giver problemer lagt sammen med en nyer driver.
Det som hans CCC viser et typisk tegn på det netop er bios kontra driver som giver problemer. Den viser kortne køre 157mhz/300mhz intet i nærheden af hvad det skulle.
Det har altid heddet sig der hvor jeg har læst og spurt, at AMD kørt køre clocks ud fra det langsomme kort. Men når i siger anderledes så det jo sandt.
Dog vil jeg meget gerne se dine benching beviser på det du siger.
Edit:
http://support.amd.com/en-us/k...
Citat
"The overall performance will be adjusted to match the memory speeds and engine clocks of the lower clocked card. "
Så vil meget gerne se dine beviser på at et clocked kort i CFX med andre ikke clocked giver bedre performance, fordi jeg tror det nyheder for AMD.
Du kan læse min 4x HD 7900 artikel, specielt i OC afsnittet:
http://hwt.dk/Test/38433/Stort...
Første kort, HD 7970 @ 1180MHz kerne.
Andet kort, HD 7950 @ 1000MHz kerne.
Tredje kort, HD 7970 @ 1125MHz kerne.
Fjerde kort, HD 7950 @ 980MHz kerne.
#17: Som sagt så kørte jeg QuadFire med HD5970+HD5850+HD5830 - alle foreskellige clock speed og antal shader enheder og der var ikke downclocks.
Jeg har svært ved at forestille mig hvornår AMD skulle vælge at lave om herpå når det er noget der altid har virket for dem. Men jeg tager gerne et tjek i AMD release notes FAQ og ser hvad de skriver for HD6000 serien og opefter.
#21: Hvis den er helt gal så prøv evt med et par af de ældre Catalyst drivere ?.
Catalyst center 13.9
Beta driver 13.11
Det er dem jeg har inst. nu her.
Jeg tror efterhånden jeg dropper crossfire og bytter mine to kort til et kort. 🙂
#17: Som sagt så kørte jeg QuadFire med HD5970+HD5850+HD5830 - alle foreskellige clock speed og antal shader enheder og der var ikke downclocks.
Jeg har svært ved at forestille mig hvornår AMD skulle vælge at lave om herpå når det er noget der altid har virket for dem. Men jeg tager gerne et tjek i AMD release notes FAQ og ser hvad de skriver for HD6000 serien og opefter.
Søg selv hvis du syntes det for svært og trykke på den link jeg posted længere oppe hvor det står sort på hvidt. Siger ikke de stå ens men når det køre skulle de køre ens efter den laveste clocked kort.
Har skrevet til den quadfire test, og jeg ser jeres resultter som ugyldige før fuld test er kørt, jeg æder ikke jeres info rådt, når min egen research altid har ført til modsatte resultat.
Gør det ordenligt og post resultater, desværre er ene af mine kort til rma lige nu ellers kørte jeg selv test.
Men tror ikke på det før jeg har gyldige beviser fra 4 tests og ikke 2 tests.
Søg selv hvis du syntes det for svært og trykke på den link jeg posted længere oppe hvor det står sort på hvidt. Siger ikke de stå ens men når det køre skulle de køre ens efter den laveste clocked kort.
Har skrevet til den quadfire test, og jeg ser jeres resultter som ugyldige før fuld test er kørt, jeg æder ikke jeres info rådt, når min egen research altid har ført til modsatte resultat.
Gør det ordenligt og post resultater, desværre er ene af mine kort til rma lige nu ellers kørte jeg selv test.
Men tror ikke på det før jeg har gyldige beviser fra 4 tests og ikke 2 tests.
Ja ja beklager - bevar mig vel. Ja jeg har tjekket dit link og ja jeg har tjekket de seneste release note FAQ's og du har helt ret. Det tager jeg gerne på min kappe, men jeg undres dog over hvorfår AMD har valgt det. Hvis kortene kører efter laveste fællesnævner så kan problemet i hverfald ikke skyldes frame sync problemer pga forskellige MHz.
CrossFire testen er over 1år gammel og er ikke en jeg stod for. Henvend dig til den der har lavet den. Jeg kan ikke gøre noget ved den.
Men siden du er eksperten, så tager du bare over herfra.
Nu er det sådan, at hverken grafikkort, bundkort eller CPU haves længere.
Også selvom at jeg nu skulle være i den situation stadig at have skidtet liggende, ville jeg ikke lave en så omfattende ting, blot for at overbevise en tilfældig person på internettet.
Jeg vil dog efterlade #0 med tanken om at begge der modsiger sig, Pierre, begge er skribenter og har været det i mange år. Det betyder (ihvertfald for mig) at have været til pressekonferancer, hvor disse ting bliver gennemgået af AMD selv.
Og både Gripen og jeg har kørt med 2 eller flere grafikkort i rigtig mange år.
/out
Fra Will it Crossfire? R9 280X & HD 7970 Scaling Tested
The only small hiccup was a slight reduction in the GHz Edition's core speed to compensate for the lower-clocked R9 280X.
http://www.hardwarecanucks.com...
LOL, det var sandt da han lavede testen sidst, tror du selv han sletter test/laver nye test for at gøre dig glad. OK, amd har lavet om på tingene og hvad så. Lad det da ligge.
Jeg er ked af min tråd er blevet til en smid med mudder tråd.
Kan I ikke tage den et andet sted tak.
Selvom jeg godt ved dette ikke helt høre hjemme her, så gør det lidt.
Jeg har talt med en AMD medarbejder, og han har fortalt mig af Siden HD7000 kan kort køre egen clock under Crossfire, men i HD5000, kørte de med samme clock, altså den laveste clock af de kort som sad i CFX.
Så jeg tog fejl, men i tog så sandlig også fejl!