Tjek lige ydelsen på Sapphire R9-280X Toxic Edition OC ud ! det er næsten lige så hurtigt som et GTX 780 med lidt ekstra overclocking 😲 Jeg skal da lige finde ud af hvor jeg kan få det kort. http://www.kitguru.net/compone...
Det må da siges at være bang for the buck med de nye 280x kort. Selvom 780 gtx er lidt hurtigere er der ingen forskel i praksis når der games.Nu skal vi bare have fundet et helt billigt 280x der clocker rigtig godt. hmmm, mine gamle mcw hoveder passer på, har næsten ikke lyst til at gå amok med noget cross/trifire 280x.
#3: Der har det så ikke været OC'et yderligere. Så du kan vist fint lægge de 10% til ekstra på spil siden :)
#5: Det ved jeg ikke mange sammenligner jo allerede på denne måde i forvejen. Skal du have rigtig god bang for the buck så 2500kr for et kort der med lidt OC næsten yder som et kort til 4300-4500kr, er da et godt deal. Denne forbedring er jo også at tage i betragtning i forhold til AMDs egne kommende R9-290 kort. Jovist GTX 780 kan også OC og så trække fra. Man kan jo også tage et HD7950 og OC næsten få R9-280X ydelse.
Spørgsmålet er nok mere om man vil spare penge og OC selv eller betale for den højere grundydelse lige ud af æsken uden dikkedarer :)
Jeg ville knagme gerne have sådan to Toxic kort til konens build der er på vej. De ville matche godt til en Ci7 3820'er. 😎
#10: Det kommer an på om R9-290 kan løbe lige op med GTX 780, hvis ikke så tror jeg ikke nVidia sænker prisen markant mere. Måske ned i 4200~4300kr området for reference kort maks hvis det bliver blot 5% hurtigere end R9-290. Det er selvfølgelig blot mit gæt 🙂
#11 Ja det er klart. Jo mere high end et kort er, jo mindre ydelse får man for pengene. Men der er ingen grund til at tænke på den måde før hele AMDs lineup er ude og priserne er justeret. Der vil helt sikkert ske ændringer hos Nvidia. De har jo bare nydt godt af AMD intet modspil har haft før nu og sat prisen derefter, præcis som AMD gjorde det da Tahiti kom ud.
#12 Det skulle det gerne kunne hvis 290X slår et Titan og de leakede specs på 290 passer. Men nu ser vi.. 🤣