#1 Kan være jeg formuleret mig lidt utydeligt, det jeg mente med prisen har noget at sige var baseret på lige de 2 ram jeg liste ca. 1250,- for G.skill vs ca. 1950,- for Corsair hvis begge er 2400MHz, hvor Corsair 1866 er ca. 1450,-
Nu sidetacker jeg lige lidt. Sad og snakke med en buddy om hvad forskellen var på Corsair`s dominator/vengeance serie ved samme MHz udover prisen. Sådan jeg lige ser det så er det man betale mere for ved dominator mere udsene/materiale end ydelse. Begger er jo PC3-19200, 2400MHzz, CL10, 1.65V når man sammenligner og så kan jeg jo ligeså godt vælge vengeance over dominator og spare nær 500,- f.eks hvis det SKAL være Corsair.
Nået at se Sea sonic du linker til var nede omkring 1050,- nu tilbage på normal pris desværre ellers ser de fine ud, vil bestemt tag det med i sammenligning.
#2 Jamen tak ;) 😳
Er netop Corsair h100i med Noctua jeg har kigget og fået anbefalet af AIO. Også bred enighed om medfølgne fans er lidt noget "bras". Kan være for at holde prisen nede.
Havde også kig på Samsungs 840 EVO, men helt overset Kingston hyperx af en eller anden grund. Det jeg tænkte ville være smart/billiger er at køre f.eks en SSD sammen med en SSHD som lad os tag Seagate Desktop 2TB til "små" 840,- med SSDen til OS, så fisker nok lidt efter om nogen skulle køre noget ligne siden jeg først fandt ud af de overhoved fandtes for et par dage siden, men hvad jeg lige har læst/set så kan jeg ikke se noget negativt ved sådan et setup.
Skal bruge lidt mere tid på at læse op på de nye R9 og Nvidia du har forslået, så vender jeg lige tilbage til.
#3 Er rimelig sikker på jeg læste noget om Nvidia ville sænke prise på div. Kort denne måned tror det var d. 15-17? Kan se om jeg kan grave det frem igen. For som jeg lige ser det er AMD rent prismæssig da at fortrække lige pt.
#4 Hvad jeg lige vurdere ud fra hurtig at læst gennem linket og lidt andet, så er Broadwell først forvente at komme engang i slut 2014-2015 og så er vi også næste ved at hoppe på Skylake afligevel som også er forventet at komme engang i 2015 ca. og med den DDR4 og PCIe 4.0 virker den da klar at fortrække (så jeg ikke om Broadwell havde). Men som sagt kun læste hurtig igennem og det går så hurtig med alt med i chip i nu om dage, man altid kan vente lidt på noget bedre.
Også derfor jeg mener 5 år er en tilpas årrække at bygge efter og med det mener jeg, at man kan har et build der burde kunne køre/klare alt eller mest uden at skulle købe nyt der imellem, også når man bygger igen så kan man virkelig mærke det.
Haswells problem med varme er også med til jeg hopper på vandkølig hvilket jeg ser frem til at prøve kræfter med, så lige for mig vil jeg sige det ikke er noget der trækker meget ned, men hvis det var luftkøling så måske vægte lidt mere i beslutningen. (men ok luftkøling er også blevet bedre)
Tak for linket og input, hvis cpu står af før tid ved jeg da hvad jeg skal kigge efter 😀