Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2013 23:46:31
Svar/Indlæg:
5874/1287
Godaften.
Jeg har en ældre OCZ SSD, som indeholder windows 8 Pro (en af de billige licenser fra dengang windows 8 var ny). Alt fra denne SSD cloner jeg så over på min Samsung SSD med programmet Acronis True Image, disk clone så UEFI mv partitioner kommer med.
Den booter fint fra Samsungen derefter, men Windows mener så ikke den er aktiveret mere, og den vil aktiveres. Det kan den så ikke, skriver den, for min licens er allerede aktiveret på en anden PC (altså på den gamle OCZ, går jeg ud fra den mener).
Nuvel, jeg griber mobilos, ringer til Microsoft for at gå gennem telefonaktivering, med indgivelse af installationsID. Tryk 1 for privatkunde, check, Indsæt nu den første gruppe, check 7 cifre, Mange tak, indsæt nu den anden gruppe, check 7 cifre, Mange tak, (pause) der mangler et ciffer, indsæt nu den 3. gruppe ... hmmm mangler det ciffer i 2. eller 3. gruppe. Jeg afbryder og prøver igen. Samme ting sker og efter 4 forsøg giver jeg op. Jeg kan ikke blive viderestillet til en supporter før mandag.
Jeg har gennemført denne telefonaktivering masser af gange, men aldrig oplevet at han taler i munden på sig selv, som han gør ved "mangler ciffer" og "indtast nu den 3. gruppe". Jeg forsøgte så at indtaste videre (jeg fik denne mulighed), men ved 4. gruppe og 5. gruppe var der fejl i indtastiningerne, og han bryder af og tilbyder en supporter på mandag.
Er der lavet om på licensen fra Windows 7 til Windows 8? Windows 7 kan da sagtens flyttes mellem 2 harddiske og/eller SSD'ere uden dette aktiveringscirkus.
Prøvede så at bytte SATA-kabler, så den booter fra samme sata-port som den aktiverede udgave. Det hjalp ikke. Boot fra OCZ og den er stadig aktiveret. Boot fra Samsung, og den er IKKE aktiveret.
Det er godt nok tæt på, at jeg dropper Windows 8 pro (igen), medmindre en af jer kan fortælle mig hvad jeg gør forkert, eller hvordan jeg kommer videre. ☹