Hvorfor de udskyder står jo lidt i linket i forvejen ! 1) De venter på nVidia's udspil som måske et GTX Titan Ultra og/eller et GTX 770Ti 1920 cuda cores (til at lukke hullet ml. GTX 770 og 780) 2) Der er nye diskussioner om BF4 release datoen og de vil gerne have release så tæt op mod BF4 som muligt.
Under alle omstædigheder, er det en fuser af AMD at udskyde release som lang.
#1 Der står DERES BUD på hvorfor det er udskudt. Men der er kommet updates nu.
I mine øjne giver det da absolut ingen mening for AMD at vente på et evt. 770 Ti når Nvidia har highend markedet for sig selv og har haft det i et halvt år nu.
Nok mere en dårlig undskyldning.
Hvis det først bliver sidst på måneden og det bliver paper launch er det da skuffende. Men sådan går det vel når man fokuserer på konsolchips og APUer? :P
Tror sgu jeg dropper et 290X i denne omgang og venter til 20nm. Hvis vi alligevel kommer så langt hen i 2013.. Det var meningen jeg ville nappe et custom 290X men det er der vist lange udsigter til.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af las d. 14-10-2013 13:27:41.
Det giver ingen mening at vente med at lancere et kort for at lægge det tættere op af bf4 launch. Folk afprøver jo betaen i øjeblikket og mange finder ud af at de skal opgradere. Hvorfor så ikke gøre det muligt for dem at købe deres top-end kort?
Der er dog snak om at 290 og 290x aldrig har haft en lanceringsdato så "tidligt", men først i slutningen af året, og ja endda også andre sagde i starten af næste år.
Derudover så mindes jeg at have læst at de ville gøre 290x til et reference only kort, ligesom titan er. Om de er gået væk fra det igen, det skal ejg ikke kunne sige :)
Mantle var smart hvis konsollerne understøttede det.
Det troede jeg de ville gøre. Lød som om hele pointen var at udviklerne slap for at kode til mange APIs og dét synes jeg var smart.
Nu finder jeg så ud af at konsollerne ikke understøtter det, hviket gør det lidt meningsløst.
Xbox One -> DirectX. Windows -> DirectX. Nvidia -> DirectX (primært..)
Fremtiden er derfor nok højest sandsynligt DirectX..
Jeg ved ikke hvad PS4 kommer til at bruge, sikkert OpenGL... Tvivler på det bliver DX11 da det er MS og det bliver jo så heller ikke Mantle. Så må det jo blive OpenGL?
EDIT: Det er vist PSGL, hvad end det så er. Sikkert OpenGL :P
Men det jeg vil frem til er, at Mantle mere og mere lyder som et desperat forsøg fra AMDs side for at få folk til at købe deres kort til BF4 i den tro at Mantle vil gøre en kæmpe forskel. Jeg tror bestemt ikke det vil gøre den store forskel, men det får vi vel at se omkring jul.
Glæder mig dog stadig til at se 290X benches 🤣
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af las d. 15-10-2013 16:30:00.
Hva' så HwT.... Har I også lige haft besøg af Postmand Per. 😳 https://www.facebook.com/Tweak... (Tror det er et meget godt gæt jeg kommer med der) 😛 🤣 🤣
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 15-10-2013 16:24:35.
Tvivler på det ville være at foretrække over DX11 alligevel, når det faktisk kommer. Det kræver helt sikkert meget optimering og tweaking før det bliver et brugbart alternativ. Både hvad angår billedkvalitet og ydelse.. Men vi får at se.
Som jeg skriver længere oppe, synes jeg bare det virker som et forsøg på at kapre kunder op til BF4 launch. Især nu, hvor man finder ud af at next gen konsollerne ikke engang understøtter den API. Det var netop hvad mange folk havde regnet med...
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af las d. 15-10-2013 17:45:12.
#34 ja det rigtig API 😀 men ja vi får at se om de kan holde hvad de lover, men det godt nok tæt på julen det bryder jeg mig ikke om, der skal også være penge til jule gave 😕...