er damens computer overvåget?

Diverse d.  15. oktober. 2013, skrevet af jonas-ktm
Vist: 19290 gange.

jonas-ktm

Superbruger
Tilføjet:
15-10-2013 19:08:46
Svar/Indlæg:
420/72
hej alle på hwt, min dame har på fornemmelsen hendes computer bliver overvåget/fjernsupportet (måske af en af hendes gamle venner) da der pludselig dukker skype op på hendes computer med hans brugernavn som den havde gemt til at skulle logge på og han har ALDRIG været i nærheden af den computer hun har nu, så hun er meget bange for at hendes computer bliver overvåget og hun har før fået ændret hendes koder til fb osv. er der nogen måde man kan tjekke på om hun bliver overvåget? men kunne se skype var installeret i den 9 måned 2012 og nogle programmer i 2011 og hun siger hun ikke har haft hendes computer så længe men nåh ja, hun har ms essential på hendes computer, Håber nogle vil hjælpe :D på forhånd tak :P
oban666

Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2013 19:28:56
Svar/Indlæg:
1440/318
Det nemmeste i kan gøre er at geninstallering windows...
Så er i sikre på der ikke er nogle fix-faxerier med gamle venner der piller 😉

Bare min mening 🙂

morra19

Moderator
Tilføjet:
15-10-2013 19:35:07
Svar/Indlæg:
2672/468
#1 men det fanger man jo ikke skiderikken ved

sally2008

Overclocker
Tilføjet:
15-10-2013 19:49:07
Svar/Indlæg:
18/4
Jeg er ikke ekspert men tænker på om man kan overvåge trafikken på jeres LAN net.

jonas-ktm

Superbruger
Tilføjet:
15-10-2013 20:29:44
Svar/Indlæg:
420/72
ja det sagde jeg også til hende og gud et fortvivlet blik jeg fik hahah :D

nej nemlig det fanger man ikke skiderikken ved, altså jeg har jo slået hans skype navn op og ved hvem det er men jeg mangler bare lidt beviser på at det ku være ham, men ja enden bliver nok at formatere hele lortet! :D

men håber der nogle der lige kunne komme med en løsning eller fortælle os hvordan vi måske kunne se om hendes computer blev overvåget :)

mazertm

Overclocker
Tilføjet:
15-10-2013 21:07:42
Svar/Indlæg:
214/12
Tror nok mere det en røver han ikke har været forbi. Ellers har hun været logget på hans account selv for at lure(fordi hun måske har hans password). For hvorfor skulle gutten dog i sin vildeste fantasi remote hendes pc for så at logge ind med sin skype account ? det gir jo ingen mening...

:)

hoffer666

Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2013 21:53:33
Svar/Indlæg:
482/146
han har ALDRIG været i nærheden af den computer hun har nu, Hvordan skulle han så have haft installeret skype på den pc hmmmm

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2013 22:09:55
Svar/Indlæg:
3746/627
Der er ugler i mosen 😳

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2013 00:00:01
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Afinstallér programmerne og se hvad der sker?

Hva' grund har hun til at tro, at det lige skulle være ham?

Med al respekt, til dig og din veninde, er I så sikre i jeres sag? Fjernadministration er ikke sådan lige at sætte op - i hvert fald ikke uden fysisk kontakt med den "anden ende". Enten ved at han fysisk har været ved computeren, eller lokket hende til at sige ja til det.

Derudover, hvilket motiv kunne han i så fald have, til at styre hendes computer - endsige installere Skype?

Hvis det var med henblik på opsnapning af data (personfølsomme oplysninger, billeder, etc.), hvorfor så afsløre sig selv på den måde?

Er enig med #5, enten er han utroligt smart og dum på samme tid, eller så har du/I trykket på noget I ikke ved hvad er.

Som sagt, det er med al respekt, men jeg har ofte også mødt folk hvis computer pludseligt gjorde ting af sig selv.

Er ked af, at skulle formulere det sådan her, men jeg går også ind for at gå lige til sagen: jeg tror, at enten lyver din veninde, eller så ved hun ikke hvad hun (på et eller andet tidspunkt) har sagt ja til.

Hvis man vil "hacke" folk, sørger man som regel for at holde sin identitet og motiver skjult.

At "han" succesfuldt skulle være i stand (og snu nok) til at snige fjernadministration ind, virker det uendeligt ulogisk, at han samtidig skulle være "dum" nok til at installere Skype og lade sit brugernavn forblive logget ind - eller noget lign.

Bare min mening 🙂

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2013 01:18:57
Svar/Indlæg:
4337/121
Måske har hun noget kørende ved siden af ❤ Det gas 😉

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2013 07:00:41
Svar/Indlæg:
3746/627
#9 +1

jonas-ktm

Superbruger
Tilføjet:
16-10-2013 16:09:48
Svar/Indlæg:
420/72
grunden til at hun tror det er ham fordi han har stalket hende meget før og har altid været forelsket i hende, men ja jeg ved det sku ikke, altså hun kom jo til mig med det så hun har nok ikke noget kørende med ham eller noget for ellers ville hun nok ha holdt mund. men hun har prøvet med hendes eks at deres samtaler på facebook blev skrevet fra en anden fb profil (fake) til hende osv. også her sidst dag gik hendes computer i hak konstant også tændte hun og slukkede den også vupti kom den op med skype og hans login navn.. :O

Tonne

Superbruger
Tilføjet:
16-10-2013 16:31:25
Svar/Indlæg:
132/1
Hvor længe har hun haft computeren og hvordan har hun fået den? Er den ny/brugt?

Det er lidt sjovt, hvis programmerne skulle være installeret før hun fik den.