Hejsa alle hwt brugere/eksperter. Jeg har sat et Realtek PCIe FE Family Controller (netkort kabel) i min pc men så står der under Egenskaber at 'enheden kan ikke starte' Så hvad gør jeg nu?
Er der nogen der kan hjælpe mig ????
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 19-10-2013 14:04:05.
Jeg har lige kørt realteks dianogseringsprogram og det siger intet problemer om kortet men at kablet er beskadiget eller andet så jeg vil købe et andet kabel og lade tråden her stå til det er løst....
Moderator
Tilføjet: 17-10-2013 10:58:05
Svar/Indlæg:
5039/109
Hvad hvis du taget kablet fra, fejler den så stadig? Kan jo godt være der er noget galt med kortet alligevel, men som er på siden ud til selve stikket.
Moderator
Tilføjet: 17-10-2013 13:10:54
Svar/Indlæg:
5039/109
Burde ikke have nogen betydning om at der er flere kort, om det er onboard eller ej. Men det kan selvfølgelig drille hvis testen bliver sat i gang på det forkerte kort.
Lyder nu engang som om det er netkortet på bundkortet? Mit netkort hedder Realtek PCIe GBE Family (GBE for Gigabit Ethernet, dit er FE for Fast Ethernet - 100mbps) og er onboard på trods af 'PCIe' navnet som jo bare fortæller hvilket interface der kommunikeres over.
Er ret sikker på du har dette bundkort ud fra din beskrivelse af dit system i din profil, så prøv en LAN driver fra denne side: http://www.msi.com/product/mb/... #/?div=Driver&os=Win7%2064
Se om det virker. 🙂
EDIT: Jeg er træt og tror jeg ved bedre end dig om du fysisk har sat et andet netkort i...
Se om det virker anyway. Ellers kan du finde et ID under enhedshåndtering og søge på dét (plejer at ligge under hardware -> service tabben).
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Bonghætte d. 17-10-2013 13:25:51.
Hmm nu er driverne installeret men den siger stadigvæk at jeg skal sætte et ethernet kort i og prøve igen, så det er enten kortet og/eller kablet der er problemet:( Mit trådløse kort er et D-link dwa-556 xtreme pcie desktop adapter
Moderator
Tilføjet: 18-10-2013 17:47:07
Svar/Indlæg:
4983/48
For lige at spørge lidt opklarende engang...
Hvad søger du drivers til ?
Dit onboard netkort ? (dvs det indbyggede på bundkort)
Dit alm netkort du selv har installeret i en PCI eller PCI-E port ? (dvs add-in netkort)
Dit trådløse netkort ?
For det er ærligt talt svær at se hvad der rent faktisk er tale om her i tråden, du nævner selv at have sat et kablet netkort i, samt snakker om et trådløst, men ikke hvilken et der ikke virker korrekt ?
Ved du hvad du bundkort hedder ? (ligemeget hvis ikke det er onboard netkortet du roder med her)
Moderator
Tilføjet: 19-10-2013 00:58:08
Svar/Indlæg:
4983/48
Altså hvis både dit onboard LAN (netkort) og det extra LAN kort du prøver at bruge, ikke vil virke nogen af dem, kunne man jo nemt mistænke kablet/enheden (router/switch?) i den anden ende kunne have en defekt 🙂