vidste ikke lige hvordan jeg skulle beskrive overskriften, men jeg havde sat min Toshiba Ultra book til at downloade en driverpakke med opdaterede win 8 drivere (troede jeg) og den var også igang da jeg gik og da jeg kom tilbage stod min bærbar bare og så sådan ud:
#6 Jeg har hentet en iso fil af Windows 7 home premium som er det styresystem den er født med og har lavet en bootable USB stick klar. Prøvede den USB jeg havde brugt til at opgradere til win 8 med, men uden succes. Prøver den USB i morgen formiddag (er på aftenvagt) så må vi se om reparation kan gøre det eller om der skal en hel installering til. Hvis jeg, håber jeg at det er den rigtige version jeg har hentet med mulighed for at aktivere med koden fra den bærbar
Er dit OS på et SSD? Kan det ikke være det, der er afgået ved døden? Da mit gjorde (Vertex2 vistnok, fik jeg en meget ligende fejl, hvor mediet/OS ikke kunne findes)
på billedet 1 står der den ikke kan finde hd´n.Det kan sagtens være at du installerede conroller drivern. Hvis du prøver at skift til ide burde den kunne find hd´n igen og så har du mulighed at installer og aktiver ahci igen .
#8+9 Mit OS ligger ganske rigtig på ssd'en. Tror også da jeg i sin tid opgraderede til win 8 også slettede recovery partionen. Ved ikke om det har noget at sige i denne situation. Men som sagt Downloadede jeg bare en stor pakke med win 8 upgrade drivere og ville så tage dem en efter en når de var hentet, og da jeg kom tilbage til maskinen stod den bare som på billedet 1. Havde intet andet gjort 😉
Vil prøve at se hvad jeg ellers kan ændre i bios i morgen. Nu kan jeg så godt ærger mig over jeg ikke tog den med på jobbet, så kunne aftenen få med det 😉
Jeg har oplevet noget lignende med min toshiba, hvor årsagen var, at jeg havde sat UEFI BIOS til at køre "quick start", så kunne jeg bare over hele hovede ikke komme ind i BIOS, før jeg bootede til dåse 8, og bad den genstarte til UEFI, og så derinde rette til med quick start og et par andre parametre, som jeg ikke lige kan huske.
Jeg har også oplevet det efter jeg havde fået dåse 8 over på min SSD, hvor maskinen pludseligt endte som din, hvor jeg bare skulle få boot listen frem (som i #4), og så sige den skulle boote fra SSD.
#15 Nå ja... Klart, den misforstod jeg lige. Kan ikke lige huske om jeg så efter ssd, da jeg var derinde. Jeg kommer i bios ved at holde f2 nede når jeg starter op.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Symbol d. 21-10-2013 20:03:11.
Det er MBR som er smasket, sker desværre engang imellem, du skal have fingre i en disk du kan boote fra, så kan du læse lidt mere her : http://support.microsoft.com/k...
Eneste sted jeg kan se min ssd er på vedhæftede billede af boot rækkefølgen. Jeg kan heller ikke ændre fra AHCI, kan se det står i bios, men får ikke muligheden for at vælge noget.
#17 Må ´jeg lige kigge på 🙂
Nu er jeg ike nået så langt, men skal det være en disc ? kan en usb bandit ikke gøre det.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Symbol d. 21-10-2013 22:29:36.
Prøvede lige en repair fra USB disc med Windows 7, men det virker som om den slet ikke engang kan se ssd'en og derfor heller ikke rigtig kan finde nogen partion at reparere 😛
Startede også meget godt indtil jeg mødte dette billede:
Prøvede så fremgangsmåden fra #17 og kørte commandopromt men kan ikke rigtig få den til at accept nogle kommandoer. har prøvet dem alle: /FixMbr, /FixBoot, /RebuildBcd osv.
Hvis jeg prøver den beskrevne:bcdedit /export C:\BCD_Backup
#21 Hmm... Ja, hvis det er tilfældet så kan jeg forsøge længe 🙂 Den er ikke 2 år, så reklamation en mulighed - hvis det er tilfælde at den er stået af.
"edit" Men giver vel egentlig meget god mening ift forløbet som beskrevet. Altså at den bare står og downloader og pludselig ser ud som første billede. Uden jeg har genstartet, startet installation af drivere eller på anden måde opdateret eller aktiveret eller trykket ja til noget som helst.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Symbol d. 22-10-2013 08:14:55.