#12 + resten af folket der ved noget om at lave cat5/6 om til HIFI kabel: Hvor mange ledere vil i mene der skal til? Altså kort sagt, hvor mange længder kabel skal der bruges til et kabel? Er det nok med dobbelt = 2x8 ledere? Eller skal der kigges op i 54/2x27 ledere som i linket fra #12? 🙂 Og skal det være UDP kabel, eller er det lige meget om det er skærmet eller ej? For hvis det er lige meget, så er skærmet klart at foretrække til alt andet 😛
"Et subwoofer kabel transporterer bare et signal fra receiver til sub, og ikke strøm, som der mange der tror."
Den må du meget gerne forklare lidt nærmere.
"Et subwoofer kabel transporterer bare et signal fra receiver til sub, og ikke strøm, som der mange der tror."
Den må du meget gerne forklare lidt nærmere.
Dårlig forklarer kan jeg læse nu 🙂
Du sender jo ikke en direkte spænding fra receiver til subwoofer som får enhederne til at lave bas. Der sendes signal fra receiver til en forstærker.
Jeg har spillet med et enkelt netværks kabel på hver af mine gulv højttaler, uden problemer.
Pt bruger jeg supra ply 3.4 kabler. For at være ærlig, synes jeg ikke der var den store forskel på kablerne.
LANGT fra noget jeg kan anbefale folk at bruge penge på, i et håb om bedre lyd.
#34 du linker bare til et godt kvalitets hifi kabel til 9,5kr/m 😛 Derudover, så skal der bruges en del meter, da der trods alt er tale om 4 højtalere 😉
"29 Det er derfor der skal flettes flere kabler sammen så du får et højere kvadrat. Men du kan sagens sende 150W igennem et netværkskabel. Faktisk kan du med PoE sende 100W igennem 100 meter netværkskabel.
Jo højere du skruer op for din forstærker jo højere bliver spændingen=jo flere watt kan du presse igennem kablet, så det betyder ikke at kablet vil brænde over. Men jeg giver dig ret i at man kun bruger et enkelt netværkskabel til små højtalere som jeg også skrev i min oprindelige post.
#48 Tror jeg sku ikke på. Link eller det findes ikke.