Det er det jeg forsøgte hvor jeg fik en bluescreen..Der findes MASSERE af guides rundt på nettet. Ofte er det også muligt at finde en guide lige til det bundkort man selv har.
Det er bare at søge på dit bundkort og så skrive overclock bagefter...
Hvis der ikke er en guide specifikt til dit bundkort, så find en guide til en eller anden FX CPU. Der skulle være massere af dem. Så skulle du ret nemt kunne tyde hvad de forskellige indstillinger på dit bundkort gør.
Hvis du ikke kan finde hoved og hale i de guides der ligger rundt omkring ville det nok være en god idé at læse noget grundlæggende omkring OC eller helt at holde sig fra det.
Jeg kunne da godt guide dig igennem det, men det er nemmere at du bare bruger Google 🙂
Takker :) - Det må jeg lige forsøge mig med her i morgen. Det er heller ikke fordi min pc kører langsomt på nogen måde men som du siger virker det meget sjovt at rode med hvis man er lidt inde i hardware :)Fandt lige det her. Der står alt hvad du skal bruge.
http://www.overclockers.com/fo...
http://www.guru3d.com/articles...
Hvis det ikke er nok, så er det nok bare bedst du holder dig fra det 🙂
Hvis der efterhånden er én ting jeg har lært, så er det at overclocking er overvurderet, dog har det da alligevel en hvis underholdningsværdi 🙂
Fandt lige det her. Der står alt hvad du skal bruge.
http://www.overclockers.com/fo...
http://www.guru3d.com/articles...
Hvis det ikke er nok, så er det nok bare bedst du holder dig fra det 🙂
Hvis der efterhånden er én ting jeg har lært, så er det at overclocking er overvurderet, dog har det da alligevel en hvis underholdningsværdi 🙂
#4 hvordan har du formået at få den derop uden at den crasher ? jeg synes min crasher ligeså snart jeg hiver den over 4.4 Ghz .. :/
Der kan være en del at hente med det rigtige grej. Men jeg kan næsten ikke holde ud hvis noget kører stock,så selv et lille OC er bedre end ingenting, hvis det kan clockes, skal det clockes
Den bluescreener bare når jeg overclocker.. Mhm.. Måske er det ikke noget for mig alligevel så :(
#4 hvordan har du formået at få den derop uden at den crasher ? jeg synes min crasher ligeså snart jeg hiver den over 4.4 Ghz .. :/
Nogle chips er gode, andre er dårlige. Jeg har været heldig at få en god chip.
Der kan være en del at hente med det rigtige grej. Men jeg kan næsten ikke holde ud hvis noget kører stock,så selv et lille OC er bedre end ingenting, hvis det kan clockes, skal det clockes
Samme mening her :yes:
Den bluescreener bare når jeg overclocker.. Mhm.. Måske er det ikke noget for mig alligevel så :(
Hvis du smider den op på 4.5ghz uden at give den volt er det meget naturligt for en dårlig chip.
Du har desuden ikke udfyldt din profil, så ingen af os kan vide hvad du sidder med af hardware, da alt i systemet kan have en effekt på dit overclock er det meget væsenligt.
#8 kører du med alle 8 kerner f.eks. ?
#8 kører du med alle 8 kerner f.eks. ?
Hvis du smider den op på 4.5ghz uden at give den volt er det meget naturligt for en dårlig chip.
Du har desuden ikke udfyldt din profil, så ingen af os kan vide hvad du sidder med af hardware, da alt i systemet kan have en effekt på dit overclock er det meget væsenligt.
Jeg startede bare med at smide 2 Ghz oveni. Og min profil skulle gerne være udfyldt nu :)
Jeg startede bare med at smide 2 Ghz oveni. Og min profil skulle gerne være udfyldt nu :)
2GHz er altså også rigtig, rigtig meget at starte med. Prøv med 500MHz.
Din profil er desuden stadig ikke udfyldt.
Freak ; der er bare mange der kun køre på 2-4 kerner for at hive flere ghz ud :)
Er vist noget med at til gaming bliver der kun udnyttet max 6. Kerner eller sådan noget... hæng mig ikke op på det :)
Her vil jeg lige bryde ind! 🙂
Hex eller octa cores er kun brugbare til lidt vildt video-rendering! Men quads kan alt hvad du skal bruge til gaming og generelt brug! Udover det clocker Zambezi ikke særlig godt i forhold til Vishera! Men prøv at tage det roligt! Og Så clock op fra std til +10 MHz ad gangen. Når den crasher, så smid lidt mere VCore på! ET step ad gangen! Og når du har ramt max VCore og hastighed uden crash, så kør Prime95 i min 3 timer, og så ellers clock ned i små steps! For hvert clock, kør prime95 i min 1 time! Og husk at det tager tid at clocke en puter! Hvad dit gfx angår: clock det i små steps, og det samme for RAM! Lidt ad gangen! Og husk at checke temps på alt! 😀
#19 Så tror jeg bare at jeg var meget uheldig med min FX-8150 😛 Men som du siger, man kan være uheldig med en dårlig chip.