Hjælp søges af inkompetent ikke-nørd!!

Diverse d.  28. oktober. 2013, skrevet af Sidsel
Vist: 17138 gange.

Sidsel

Ny Bruger
Tilføjet:
28-10-2013 05:44:18
Svar/Indlæg:
7/1
Hej. Jeg har en bærbar pc som i nogle uger har haft et problem med at en enkelt kasse fra en højreklik menu fryser og bliver stående på skærmen foran alt jeg foretager mig. F.eks. Kopier eller slet. Jeg ved ikke om jeg formulere mig forståeligt?! Jeg har Windows 7 og det er en HP bærbar.
Ferns

Korrekturlæser
Tilføjet:
28-10-2013 07:09:22
Svar/Indlæg:
1442/81
Kan du huske om du installerede du et program for nogle uger siden, hvorefter problemet så er opstået?

Hvis du gjorde, ved du så hvordan du kan afinstallere/fjerne det igen? Det kunne jo være der problemet har sin rod.

Du kan evt. kigge på dine senest installerede programmer ved at klikke dig ind på dit kontrolpanel og videre ind i tilføj/fjern programmer. Her kan sortere dine installerede programmer efter dato via fanebladet "Installeret den"

Øverst på listen vil du så kunne se dit senest installerede program. Hvis dette programs dato passer med at problemet startede Det kan også være nr. 2 eller 3 på listen.), så er der i hvert tilfælde en mulighed for at det kan hjælpe at højreklikke på det og derefter vælge at fjerne det.

Proceduren ridset på er:

- Startmenu
- Kontrolpanel
- Tilføj / Fjern programmer
- Sorter programmer ved at klikke på fanebladet "Installeret den"
- Højreklik på det øverste/det sidst installerede program
- Vælg "fjern"

Hvis dette ikke er tilfældet, så kan du prøve at lave en "systemgendannelse" via et gendannelsespunkt.

Det gør du ved at:
- klikke på knappen Start
- Skriv Systemgendannelse i søgefeltet
- klik på Systemgendannelse på listen med søgeresultater.
- Vælg det gendannelsespunkt hvor du ved din maskine virkede
- Følg trinene i guiden der kommer frem på skærmen.

Sidsel

Ny Bruger
Tilføjet:
28-10-2013 07:44:48
Svar/Indlæg:
7/1
Tak fordi du gide forsøge at hjælpe :)
Til det første : aner ikke præcis hvornår problemet opstod... Jeg har fornyelig installeret microsoft office 2010 (som jeg på lovlig vis har fået af den skole jeg går på ;) ) Jeg har via google fundet frem til at det kunne være en opdatering fra windows der skaber problemerne - men den har jeg fjernet og problemet er der endnu :S
Til det andet : Det eneste gendannelses tidspunkt jeg kan gendanne til er i forgårs :S og der var den jo også kaput 😩

Ferns

Korrekturlæser
Tilføjet:
28-10-2013 08:45:38
Svar/Indlæg:
1442/81
Jamen velbekomme da, så må vi jo se om vi ikke kan få flyttet den kasse med hjælpen herinde fra - Ellers må du ud at leje en flyttemand/nørd/bekendt for en kop øl.

Den kasse der bliver "hængende" er det kun grafisk? (ikke aktiv/kan trykkes på.)

I så fald kunne det jo en softwareopdatering til dit grafikkort der kan være svaret. Men for at gøre det, så skal vi lige vide hvilken serie og model din hp er 🙂

Den vil typisk hedde noget a la Probook, Pavilion Compaq, Elitebook efterfulgt af nogle bogstaver og tal.

Redigeret:
Hov, jeg kom lige til at tænke på at du kunne prøve at slå aero fra i første omgang.

- Højreklik et tomt sted på dit skrivebord
- Vælg Personlige indstillinger
- Under "Enkle temaer og temaer med stor kontrast" vælger du Windows 7 basic eller klassisk visning.

Virker det ikke, jamen så er det i hvert tilfælde nemt at slå tilbage til aero igen.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ferns d. 28-10-2013 09:02:09.

Sidsel

Ny Bruger
Tilføjet:
28-10-2013 08:57:42
Svar/Indlæg:
7/1
:)
"Kassen" er fuldkommen inaktiv. - det er faktisk netop sket igen. Da jeg højreklikker på "computer" under startmenuen og igen på "egenskaber" for at se specifikationerne for pcen - bliver "kassen" egenskaber hængende - kan ikke klikke eller flytte på den overhovedet...
Modellen hedder: HP Pavilion g6 Notebook PC

Ferns

Korrekturlæser
Tilføjet:
28-10-2013 09:05:23
Svar/Indlæg:
1442/81
Det lyder da pænt irriterende, for at sig det mildt.

Jeg lavede lige en redigering på mit ovenstående indlæg. Prøv lige det

Sidsel

Ny Bruger
Tilføjet:
28-10-2013 09:09:34
Svar/Indlæg:
7/1
Hej igen - jeg gjorde som du foreslog - og skiftede til windows basis - kassen forsvandt.... 😲
Kan det være så simpelt???
Er spændt på at se tiden an og finde ud af om problemet er løst 😀

Ferns

Korrekturlæser
Tilføjet:
28-10-2013 09:12:35
Svar/Indlæg:
1442/81
Det kan det sagtens. Nogle gange kan Windows godt følge sig lettere bebyrdet over alle de opgaver den skal håndtere på en gang. Man kan så hjælpe den ved at sige den ikke skal sætte så meget fokus på det grafiske.

Vi må jo se tiden an om det var nok og ellers vender du jo bare tilbage 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ferns d. 28-10-2013 09:13:59.

Sidsel

Ny Bruger
Tilføjet:
28-10-2013 09:13:15
Svar/Indlæg:
7/1
Nej øv - så simpelt var det ikke - problemet er der endnu 😩

Ferns

Korrekturlæser
Tilføjet:
28-10-2013 09:20:12
Svar/Indlæg:
1442/81
Hmm.. øv da, men jeg tror nu alligevel det er den retning der skal kigges.

Grunden til at kassen forsvandt, er med al sandsynlighed fordi skærmbilledet blev nulstillet ved at skifte visning.

Prøv lige at installere dette program, som kan rydde op i din windows. Programmet kan prøves gratis i et par uger, hvorefter det så skal afinstalleres. (Det kan du gøre så snart den har ryddet op første gang)

TuneUp utilities 2014: http://www.tune-up.com/downloa...

Sidsel

Ny Bruger
Tilføjet:
28-10-2013 09:44:34
Svar/Indlæg:
7/1
Har gjort alt det foreslåede - problemet er der endnu 😩

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2013 09:50:03
Svar/Indlæg:
5506/640
Har selv det problem nogen gange, jeg logger af og på igen

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 28-10-2013 09:53:16.

Ferns

Korrekturlæser
Tilføjet:
28-10-2013 09:51:37
Svar/Indlæg:
1442/81
Så prøver vi da bare det med opdateringen til dit grafikkort:

Tryk på den blå "Find Nu" knap
http://www8.hp.com/dk/da/drive...

og følg anvisningerne der kommer derefter

Sidsel

Ny Bruger
Tilføjet:
28-10-2013 10:07:57
Svar/Indlæg:
7/1
Har nu jeg forsøgt - synes ikke umiddelbart at jeg fandt en opdatering til grafikkortet....? men kan, efter de hentede opdateringer, ikke længere fremprovokere problemet...
Håber med lidt skepsis at problemet er løst - stor tak :)

Ferns

Korrekturlæser
Tilføjet:
28-10-2013 10:35:55
Svar/Indlæg:
1442/81
Velbekomme og som skrevet tidligere; Vend endelig tilbage, hvis det kommer igen

🙂

Sidsel

Ny Bruger
Tilføjet:
31-10-2013 08:30:44
Svar/Indlæg:
7/1
Problemet er tilbage :(

Ferns

Korrekturlæser
Tilføjet:
31-10-2013 09:05:30
Svar/Indlæg:
1442/81
Hmm... Umiddelbart er jeg tør for ideer, udover at køre en frisk installation af Windows. Så jeg tror der må andre, herinde fra, på banen.