#0 giv lige lidt løbende opdates på hvad du syntes om det kort ok ?.. specielt varme/støj osv + eventuelt preformance review af bruger(dig) kunne være nice.
Kan sige med det samme at varme og støj er helt ude og skide.. Ved ikk om jeg har været specielt uheldig med stock køleren.. Men den idler omkring 55 grader.. og throttler ned så snart den rammer 94 grader.. så downclocker den fra 1000mhz til 930ish og derunder.
Jeg ved godt jeg har bestilt en vandkølingsblok, men det her er jo helt ude i hampen. Nuvel, det kører pisse godt. Men for fanden det er varmt Stock! 🙂
Det kan jo sagtens være at køleløsningen bare ER så dårlig, for så mange watt bruger det altså heller ikke ekstra i forhold til Nvidia´s topkort. Det burde ikke være SÅ svært at køle dem fornuftigt.
Kan vi ikke få lidt benchs med kortet på standart blæseren ?
gad godt se hvor groft det drosler. og hvor god scores/fps du kan tvinge ud af luftkøleren.
overvejer selv pt. om jeg skal hoppe på et 780 med aftermarked cooler og så oc´e det, eller et R290X med aftermarked når de kommer.. fanme svært at bestemme sig..
i prinsippet kunne et 770 4gb også gøre det, men syntes bare ikke pris forskellen på 770 4gb til 780 gør at 780 ikke ser mere valve for money ud efter pris reduktionen.
Efter at læse http://www.tomshardware.co.uk/... sidder man tilbage og tænker at hvis man skal have 290X så skal der noget vand på, selv når der kommer nogle andre luft kølings systemmer så er det vel ikke realistisk at det kort kommer til at køre med de 1000Mhz. Og da slet ikke i CF hvor de thotler helt ned til 730Mhz her i linket i Metro light test efter under 2 min test. Men selvfølgelig belaster spil ikke nødvendigvis ligeså meget som en test.
Med standardkøleren og quiet mode i bios, er et R9-290X så til at holde ud i spil (hvad angår støjniveauet), hvis man nu spillede uden lyd/hovedtelefoner?