Nyt kabinet, men nu er der ikke noget skærmbillede??

Grafikkort d.  29. oktober. 2013, skrevet af xH0ve
Vist: 16730 gange.

xH0ve
 
Nørd
Tilføjet:
29-10-2013 18:20:59
Svar/Indlæg:
10/3
Hej! Jeg har lige fået et nyt kabinet (corsair carbide 330R), og jeg skildte mine dele fra det gamle kabinet for 2 dage siden. Det første jeg gjorde, var at pakke mit næsten nye gtx 760 i original æske, med posen om sig. Derefter har bundkortet, ssd, 2x hdd stået på mit bord. Rammene har siddet i bundkortet, med cpu'en. (Dog har jeg haft cpu'en af bunkortet en enkel gang, for at skifte kølepasta!!)

Da jeg så for et par timer siden, blev færdig med at samle det hele, kom der intet skærmbillede til mine skærme. Jeg har tjekket alle kablerne igennem, og de sidder som de skal. Her er det jeg har prøvet indtil videre:

- Reset BIOS m. batteri og CMOS
- Skiftet GFX med mit gamle 460.
- Prøvet 8x pci porten
- Prøvet onboard grafik
- Taget rammene ud, og rense dem lidt

Det lyder til at pc'en starter op som den skal, og alle blæsere kører perfekt. Men der er bare intet skærmbillede.... :(

Håber en eller anden kan hjælpe!
Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2013 18:27:17
Svar/Indlæg:
1271/38
Har du husket at sætte 4/8pin stikket i motherboardet, typisk øverst i højre hjørne?

Lyder som om du skal prøve at sætte din CPU i soklen igen.

Hvordan har du 'renset' dine RAM??? Hvis du har gnubbet guld-forbindelserne i trøjen kan de være ESD skadet...


xH0ve
 
Nørd
Tilføjet:
29-10-2013 18:31:37
Svar/Indlæg:
10/3
Ja, tror også at cpu'en lige skal en tur ud i det fri.

Jeg rensede mine RAM med en spritny fiberklud. Det gjorde jeg også først efter problemet, så det kan ikke være det, der har forårsaget det :)


clokker
 
Superbruger
Tilføjet:
29-10-2013 18:39:51
Svar/Indlæg:
755/6
har du husket afstandsskruer mellem bundkort og kabinet. 😕


xH0ve
 
Nørd
Tilføjet:
29-10-2013 18:56:35
Svar/Indlæg:
10/3
Der fuglte ikke nogle med, men der hvor der de skulle skrues i, var selve pladen forhøjtet. Det passer også, så I/O shield og bundkortet er i samme højde. Så kan ikke rigtig se, det burde være et problem?


xH0ve
 
Nørd
Tilføjet:
29-10-2013 19:05:31
Svar/Indlæg:
10/3
Sådan! Så fik jeg den til at virke. Efter en lille tur i det fri med CPU'en, fik den endelig genkendt den. Tak til jer, der har prøvet at hjælpe!

- Kan sige så meget, at den spinder som en mis nu! 🤣


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2013 23:22:08
Svar/Indlæg:
8947/160
Der skal dælme ikke meget til i de "nye" omvendte sokler før det fejler. De gamle modeller der var en hun var der aldrig problemer med, der var det kun cpu der kunne have bukkede pins, men man skulle være mere end almindelig fumlefingret for at bøje dem så de ikke kunne gå i.