Superbruger
Tilføjet:
29-10-2013 22:55:14
Svar/Indlæg:
282/46
Hej
Jeg byggede for et års tid siden en ny stationær PC til min farfar, som har kørt upåklageligt indtil nu.
Problemet begyndte igår, da han skulle starte den om aftenen. Den havde kørt upåklageligt om formiddagen. Først var skærmen sort, hvorefter jeg fik ham til at tage batteriet ud og sætte det i igen. Det hjalp på den sorte skærm, men nu får han følgende meddelelse inden windows loader:
"Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key"
Min onkel bor i nærheden, og hjalp min farfar idag, med mig igennem telefonrøret (jeg bog i nordjylland, og de bor på sjælland). Jeg fik ham til at gå ind i BIOS og sørge for at first boot device står til SSD'en, som er den eneste lagerdisk i computeren. Dette resulterede ikke i noget nyt, så det hjalp ikke på boot problemet.
Er der nogle der kan hjælpe? Fejlmeddelelsen "Reboot and select (...)" er vidst en rigtig træls en så vidt jeg kan se rundt på nettet. 😕
Han har følgende SSD (og bundkort hvis det skulle have interesse) i computeren:
Samsung SSD 840 Series 120GB 2.5" OEM
MSI B75MA-P45, Socket-1155
Jeg skal tale med min onkel igen i morgen aften, så håber der er nogle af Jer der er hurtige med eventuelle løsningsforslag 🙂
På forhånd tak.