Computer fryser i spil.

Diverse d.  01. november. 2013, skrevet af Schmidter
Vist: 17122 gange.

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
01-11-2013 19:16:45
Svar/Indlæg:
155/75
Hej. Jeg ville høre om der er nogen der har forstand på at fikse sådan et problem. Engang imellem når jeg psiller spil, fryser min computer i op til 30 sekunder. Det er meget frustrerende, og er noget jeg virkelig gerne vil have i orden.

noter: jeg havde mangre drivers not responding beskeder i starten med mit grafikkort, men de kommer dog ikke mere. dengang blinkede skærmen lige lidt når driverne ikke fungerede, men idag fryser skærmen bare i noget tid. det sker oftere når jeg kører to skærme og kører både video og spil.

tænker det enten er psu, gpu eller cpu der er problemet. er bange for at jeg brugte for lidt kølepasta da jeg installerede min cpu og det evt kan være problemet.

MVH Schmidter

edit: mobo kunne også ære problemet, jeg købte et brugt et? har haft kørt memtest86 og den sagde ikke der var nogen problemer med rammene.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Schmidter d. 01-11-2013 19:17:40.
Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2013 19:29:12
Svar/Indlæg:
8947/160
Tjek dine temps, selvom det egentlig ikke lyder som om det er det, da den så ville gå helt ned. Mit bedste bud er halvdefekt gfx, hd eller ram der driller, memtest er som sådan ikke en garanti. Jeg har feks testet fejfrit med memtest hvor simple spil, Explorer eller andet kunne få ram til at fejle. Hvis du har ram nok, så start evt med at prøve en blok ad gangen i de spil du har problemer i. Og tjek også dine diske for fejl.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2013 19:50:15
Svar/Indlæg:
4112/53
Det lyder også som om du kunne have gavn af at lave en clean install af dit styresystem.
Eller som minimum få installeret de nyeste drivere på ny, efter en omgang "driver cleaner" til at fjerne resterne af de gamle drivere.

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
01-11-2013 20:13:05
Svar/Indlæg:
155/75
Har netop lige geninstalleret windows. Det er min anden harddisk på denne computer som jeg bruger. Er ret sikker på jeg også havde det med den anden. Dog er det samme slags ssd, bare i forskellge størrelser. Havde vist på et tidspunkt med nogenlunde samme system andre gpu'er, hvor jeg vist ikke havde problemet. først nu jeg kommer i tanke om dette. Men min hukommelse er virkelig dårlig så jeg er ikke sikker. Har hentet nyeste drivers osv. Mine temps har også været fine så vidst jeg har kunnet se med diverse programmer. Så det må jo nok enten være defekt gpu eller cpu. måske man skulle bestille en ny gpu og se om det fjerner problemet. Man har vel stadig 14 dages returret hvis nu det ikke løser problemet, eller er der nogen som er sikre på dette, også efter man har taget det i brug?

Tak for svarene, det super skønt med noget feedback. :) ville være perfekt hvis jeg kunne få bugt på dette problem. :)

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2013 20:54:30
Svar/Indlæg:
8947/160
Hvad er det for et kort du har købt.? Og har du ikke et andet at teste med.?

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2013 09:08:00
Svar/Indlæg:
4112/53
Så længe du køber tingene over internettet, har du 14 dages fortrydelses ret, da du jo skal kunne teste om tingene passer, i det her tilfælde, er kompatible med dit udstyr.

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
02-11-2013 13:41:27
Svar/Indlæg:
155/75
det er et gtx 560ti twin frozr oc edition så vidt jeg husker. :) ok det lyder fedt, så må jeg til at bestille et nyt og så se om problemet stadig er der. :) Mange tak for hjælpen, forhåbentlig vil det her fikse mit problem. :D

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
14-11-2013 17:28:31
Svar/Indlæg:
155/75
Jeg har lige spillet idag med et nyt grafikkort. Har stadig samme problem med at spillet det fryser.

De ting der så nu kan være galt er Motherboard, cpu (vil prøve at komme ny kølepasta på) og psu. Nogen som kan udelukke en af tingene, eller ved hvordan jeg kan tjekke hvilken en af disse ting der forårsager at min computer fryser i spil?

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2013 13:10:09
Svar/Indlæg:
4112/53
Hent Pime95, og kør det på alle kerner samtidigt, så kan du stress teste CPU og til dels også MoBo.
Giver det ikke fejl/fryser, så skulle CPU + MoBo være i orden.

Det kan også være for ringe køling af dit bundkort.
Hvad har du af kabinetkøling?