Installering af Windows 8 på ny SSD og Samsung bærbar

Software d.  02. november. 2013, skrevet af Divad89
Vist: 16882 gange.

Divad89

Overclocker
Tilføjet:
02-11-2013 19:33:02
Svar/Indlæg:
10/10
Jeg har denne her Samsung NP700 bærbar, hvor jeg ville opgradere til en Samsung Evo 840 256 GB SSD (grundet beskadiget sektorer, samt BSOD, mv.)
Men efter jeg har prøvet at installere både Windows 8 og Windows 8.1, er det endnu ikke lykkedes, den kan sagtens installere Windows 8, men hver gang den har overført filerne og skal genstarte, går den over i et boot-loop, skærmen flimrer og genstarter igen. Det skal dog siges at ved installationen, kan man se at der faktisk er 2 drev på SSD'en, én på 230 GB (deromkring) og én på 7.4 GB, og den vælger hver gang at lægge 'system reserveret' partitionen på 7.4 GB og resten af systemet på 230 GB.
Nu har jeg prøvet at installere Windows 8, Windows 8.1, skiftet frem og tilbage på både AHCI (auto eller manuelt), UEFI, osv., men det har endnu ikke lykkedes.
Jeg har oprettet en Live usb med Windows 8, og har prøvet frem og tilbage med oprette boot-sektoren på 230 GB i stedet, men stadig ingen succes.

Nogen der har nogen ideer om hvad der skal til for at få det til at lykkedes?
For det virker som at installationen fungerer fint nok, men at den så prøver at læse på 7.4 GB først måske, man får i hvert fald hverken mulighed for at gå ind F8 (boot-manageren), eller noget som helst...

På forhånd tak
---
David
Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2013 00:05:32
Svar/Indlæg:
5874/1287
Det er helt rigtigt, at den opretter flere partitioner. Min består af 4 partitioner, nemlig en på 300MB (genoprettelsespartition), en på 100MB (EFI-system), en på ca 235Gbyte (C:\), samt en jeg selv har lavet på 8Gbyte (dvale partition) til Intel's Rapid Start.

Ovenstående oprettet som en GPT disk og IKKE en MBR disk. Det er gjort af hensyn til "Secure Boot" i Windows 8.1.

Nittenti

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2013 11:05:57
Svar/Indlæg:
1495/34
#0+1

En af partitionerne som Windows 7/8 opretter ved installationen, er en "alignment filler", den sørger for at data som Windows skriver til en SSD også passer med alignment på jeres SSD.

Uden korrekt disk alignment, så vil skrivninger til en SSD skabe dobbelt så mange IO.