Lige et hurtigt spørgsmål... Jeg skal bruge et gfx til damens pc, og jeg har kig på et GTX760 og et AMD R9270x grafikkort.... Det fra AMD er ca. 300-400 kr. billigere, men efter hvad jeg kan læse mig frem til, så skulle r9270 være næsten lige så god. Holder den, eller er der større forskel på dem end man regner med....
7970/280X er også så langt nede i pris efterhånden at der ikke er forskel længere i forhold til gtx 760. Jeg ville spørge dem her hvornår dette kort kom på lager. http://www.webhallen.com/dk-da... Det er hurtigere end gtx 760
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shutdown d. 06-11-2013 02:35:34.
Spørgsmålet må vel blive:Hvad skal hun spille/ellers bruge pcen til... Det er nok det der er afgørende for om hun/I overhovedet vil bemærke en forskel i ydelsen på div. kort... 😛
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 06-11-2013 12:16:59.
Forskellen på et overclocket og et std kort kan du selv regne ud. Feks et kort der kører 1000 vs et der kører 1100 , der er forskellen ca på 10% , forudsat at ram er clocket tilsvarende højere også. Men det er de som regel. Du skal bare finde et kort hvor køleren er god og som er billigt. Du kan altid selv overclocke dig til samme ydelse som de dyre kort, det er meget nemt og klares med et lille program fra Windows hvor du selv kan køre en slider op på den hastighed du vil have på kortet. Der ligger 1000 guides på nettet om det.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shutdown d. 06-11-2013 13:49:54.
Det skal som sagt sidde i et fractal design node 304 kabinet, med en modular strømforsyning. Jeg kan fornemme at forsyningen til bundkortet nok vil komme lidt i klemme, men vil der ske noget ved at "presse" det bundt ledninger helt op mod PSU'en således at GFX går frit af bundtet? Altså, kan bundtet tåle en vinkel skarpere end 90grader?