What is a single tech that AMD is currently working on that you don't feel there is enough buzz about? Something possibly overlooked or overshadowed but to which we should really be paying attention?
amd svarer:
My favorite is the new implementation of PowerTune on the 290X and 290. There's a lot of doom and gloom around the 95C temperature, because people are used to a world where the product is designed to run as cold as possible... but that's not the world we're living in with these units. The doom and gloom is based on an old viewpoint.
95C is the optimal temperature that allows the board to convert its power consumption into meaningful performance for the user. Every single component on the board is designed to run at that temperature throughout the lifetime of the product.
If you throttle the temperature down below that threshold, then the board must in turn consume less power to respect the new temperature limit. Consuming less power means lowering vcore and engine clock, which means less performance.
You want to take full advantage of product TDP to maximize performance, and that is accomplished with a 95C ideal operating temperature for the 290 and 290X.
Even with a third-party cooling solution, like the Accelero 3 some users have started deploying, the logic of PowerTune will still try to maximize TDP by allowing temperatures to float higher until some other limit is met (voltage, clock, fan RPM, whatever).
It's so bloody smart and it kills me that more people don't fully understand it.
#4 - Hvis man kigger på clockrate over tid ved belastning, så vil du se at kortene kører fuld hastighed det første stykke tid, men når de så når omkring de 95 grader, så begynder brugeren at opleve ringere performance (lavere clockfrekvens). Så er kortet altså ikke "lavet" til at køre 95 grader, når det begynder at throttle dér, som ALTID har været anset for værende en nødløsning når kølingen har været utilstrækkelig.
Jeg synes ikke det er en ideel løsning. Udover det skal jeg ikke have noget i min computer der er designet til at være 95 grader varmt inde blandt mine andre skrøbelige komponenter. Rend mig, det er en ringe designfilosofi og det er dårlige undskyldninger om og om igen. Det er jo bare GTX 480 om igen, AMD prøver bare at undskylde sig ud af det hvilket jeg synes er tamt...
Med en bedre køler ville kortet jo køre maks frekvenser hele tiden....... come on...
Jeg er helt enig i at boks køleren er helt i skoven.
Men jeg er ret så uenig i at det er en dårlig ide at prøve at køle en så stor kerne ned.
Nu er det heller ikke min ide det er jo AMD selv der skriver det.
En bil motor bliver jo heller ikke kølet ned til under 100 grader bare fordi man kan, den ligger og operere ved 150-200 grader da det er det den er lavet til.
Det er noget værre ævl det den MAD ...hov AMD mand skriver. Nvidia har med deres GPU Boost teknologi jo bygget på samme 4 grundsten, men de evner så at få mere ydelse ud ved lavere temperatur. Undskyld men det argument køber jeg ikke overhovedet.
#9 - Men elektronik kører fint ved minusgrader, og overclocking (og dermed bedre ydelse) er at finde ved bedre køling. Så hvordan en stigning i temperatur kan undskyldes med at det er et 'designvalg' er mig en gåde - og det er heller ikke her 'strømmen løber bedre gennem banerne'...
Jeg kan også få mere kraft ud af min processor hvis jeg synes den må blive 90 grader varm i stedet for 60. Den begynder jo først at throttle ved 96 grader, så det må den jo være designet til! OP MED CLOCKFREKVENSEN! ... ej vel?
Kortet skruer ned for clockhastigheden fordi køleren ikke kan komme af med varmen. At de kalder det "PowerTune" eller hva' ellers de finder på er for mig ligemeget, det er en implementation lagt ind som en fail-safe når køleren er overbelastet, intet andet. Kortet ville ikke throttle hvis det lå under 95 grader konstant, ergo må vi konstatere at kortet ikke har det godt ved de 95 grader (ellers ville det jo ikke skrue ned for hastigheden..??).
Fix det AMD, lad være med at prøve at undskylde det...
#9 jeg råder meget til at din bil kommer under 100 grader for ellers kommer vandet til og koge og sker det så går der en top pakning 🙂 😀
Vandet er under tryk i en bil, hvorfor vandet kan blive op til 120 grader før det koger.
Men var det muligt ville en motor jo også have det fint ved 150 grader.
Jeg har dog også ret svært ved at se hvorfor 95 grader skulle være godt modsat 60 - 70 grader man får ud af en accelero køler eller hvad de der hedder.
Hvis de skulle bruge en 3parts tecnologi så skulle amd betale det firma for at få lov til og bruge deres tegnologi og det går ikke for det ville betyde at grafik kortene kommer til og koste mere end de gør nu, og så hopper forbrugeren over på konkuranten.
Hertil skal nævnes at amd ikke bare uden vider har mulighed for at lave et design selv da der sikkert er lavet patent på forskellige løsninger.
Men jeg skal ikke gør mig klog i noget jeg entlig ikke har forstand på, dette her er en teori jeg har til dette.
Lad være med at blande biler ind i dette, det skal ikke sammenlignes da en forbrændingsmotor kun har godt af mere varme i selve forbrændingskammeret. Ford lavede for over 20 år siden en motor i ren keramik, da keramik ikke udvidder sig ved varmegrader kunne de helt droppe køling og netop satse på så høj temperatur som muligt. Den var sindssyg effektiv, kunne køre på næsten alt og blev så varm at selve forbrændingen havde katalytisk effekt= mindre forurening end en alm moderne motor med katalysator. Motoren kørte vist et godt stykke over 30km/l i en dengang firkantet ford fiesta. 😲 😲 Men da de store olieselskaber har/havde uendelig magt forsvandt bilen i glemsel...Synd 😳 Ups, det blev vist til lidt OT, og ikke helt alligevel. 😛 Hov, og til dem der sviner 480GTX vil jeg bare sige at kølet ordentligt = Vand, er det nogle dejlige kort. Ligesom 290 serien også bliver med god køling. Selvom AMD kommer med sære historier om 95c....naaahhh vel, det MÅ da være årets undskyldning :yes:
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shutdown d. 07-11-2013 02:22:08.