Jeg skal til ProShop senere idag og afhente en - har valgt et XFX da det er det eneste de har på lager - og fordi at jeg er rimelig desperat da mit GTX 690 lige er stået af 😕
Hmm.. jeg tænker også på et nyt "spark i numse kort 😀 ", men jeg bryder mig ikke om, at f.eks. R9 290X tilsyneladende kører med 95`C under spil. Det må da slide på "livstiden?"
Så jeg vil lige se GTX 780TI incl. specs. an før, jeg vælger at købe. At der så skulle komme endnu "bedre" kort Q1/2014 (Maxwell 20nm.), er så både spændende men også irriterende, da det jo altid er noget øv at købe - for så hurtigt at blive danset bagud af nye bedre/billigere kort (HW :)). Men det er jo prisen vi alle må betale, hvis vi vil ha` nyt 😕
Vi kan jo altid blive ved med at vente på nye gfx, cpu, ram, ssd osv.
Ved ikke hvad kort du sidder med nu, men du har ret, det koster at få nye lejetøj, men sådan er det jo med alle hobby.
Vores er der i det mindste 2 års garanti på, det er der sku ikke når du køber en hest, eller hvad de nu ellers bruger penge på 😀
Men skal da lige se review af GTX 780TI inden jeg bestemmer mig, men ville gerne have ny kort inden mandag, for fruen har aften arbejde hele ugen så er alene hjemme..
Hehe - ja når katten er ude leger musene på bordet 😀. Og det er da godt, at der er 2 års garanti på de nye varer. Man må så bare "håbe", at de går i stykker inden den tid (eller aldrig) 😀
Hmmm.. gad vide om man kan OC en hest, at den bliver 95`C varm når den løber? Her kan man da tale om behov for vandkøling så 🤣
Jeg har forøvrigt et ubrugt fabriksvandkølet GTX590 point of wiew kort liggende parat til mont. i min nysamlede pc. Men da der er en anden i familien der har "forkølet" sig på det, kikker jeg mig om efter noget nyt 😀
Er også meget interesseret i at høre angående at skifte køler uden garantien ryger, så kunne det godt være jeg bare skulle nappe et R9 290 og et Arctic Accelero Extreme III køler til bæstet 😛
#11 På ingen måde, var bare at der blev nævnt at nogle producenter var i orden med at man skiftede køleren, måske mig der har misforstået det? Har dog heller ikke kunnet finde noget information om det selv...
Det ville jeg ikke tage højde for så længe man køber et kort i ordentlig kvalitet så der næppe nogen stor risiko for at det står af de første par år.
Og ved da ikke om det er muligt, men når man er ude og bruge mange penge så kan man ju lige så godt købe et msi ligtning når det kommer og så smide noget vand på det
#25 Synes ikke jeg kan finde noget specifikt omkring 290 (non X) "snyd", det går alt sammen på X versionen, men prøv at google lidt, evt. nogle der har købt kortet og bekræftet de score som diverse hw sites kommer frem til.
http://preisvergleich.pcgamesh... De skulle også være på lager. Synd jeg ikke har brug for dem, har godt nok lyst til at smide sådan 2 i maskinen og på vand.
Spørgsmålet er vel om man vi have de hurtigste enkelte kort på markedet eller om man vil have noget der generelt bare er en hurtigere løsning lige nu. 🙂
Jeg tror at hvis man kører et R9 290 på vand ender man op med ca samme ydelse som et let clocket 780ti.. 😲 I hvert fald i de helt høje opløsninger. Og faktisk kan man få et komplet custom vandsetup for prisforskellen. Der er virkelig potentiale i de kort med 512 bit bus, tonsvis af shaderunits, og 4b ram. De skal bare op i speed. Wruuumm wruuuumm 😛
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shutdown d. 08-11-2013 12:37:41.
Moderator
Tilføjet: 08-11-2013 21:49:30
Svar/Indlæg:
2672/468
#36 har du dit grafikkort i mere end to år, jeg har aldrig haft et så længe, og jeg køber på ingen måde det hurtigste eller nyeste. Køb da bare et af dem der er på lager, og smæk en anden køler på.
#36 har du dit grafikkort i mere end to år, jeg har aldrig haft et så længe, og jeg køber på ingen måde det hurtigste eller nyeste. Køb da bare et af dem der er på lager, og smæk en anden køler på.
1-2 år. Man får mere for det, den dag man gerne vil sælge det. det er een måde at gøre en dyr hobby billigere, imo