Valg af ram (ny maskine part deux)

Bundkort / CPU d.  07. november. 2013, skrevet af Meekx
Vist: 15656 gange.

Meekx

Enthusiast
Tilføjet:
07-11-2013 09:10:16
Svar/Indlæg:
15/3
God formiddag folkens.

Jeg fik for noget tid siden en masse hjælp (Og sætter stadig stor pris på den) ang. ny maskine.

Men fik den ikke bestilt grundet rod og at jeg forelskede mig i det smukke Rampage IV Black Edition ❤

MEN! Nu har jeg bestilt maskinen (kom nu til far for fanden !!) og er selvfølgelig kommet i tvivl tsk tsk. Tvivlen ligger omkring ram valget.

Maskinen er i og for sig den samme som sidst blot med et par justeringer en 4930K parret med Rampage IV BE og en omgang HyperX Beast 2400mhz, valget faldet der, da jeg ærligt havde svært ved at finde meget info om det bræt og ram. Men har forståelsen for at 2400mhz er sweetspot for den platform.

Er valget okay hvis målet er en 4.5 - 4.8 ? (hvis jeg er heldig)

Ville en gang Corsair Dominator 2133mhz være et bedre valg?

Maskinens brug bliver Gaming (primært) video editering, fraps - moderat billed redigering og encoding af film ( har bestilt 16gb, ville 32gb ikke være en anelse overkill? )

På forhånd mange tusinde tak!

Meek.
Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2013 09:43:15
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg har sikkert skrevet det før, men medmindre du skal clocke med tøris eller andet ekstremt er bundkort spild af penge, det samme er dyre ram, du vinder stort set ikke noget ydelse. Hvis jeg var dig ville jeg hellere bruge pengene på noget lækker vandkøling, evt et vildere grafikkort, større bedre skærm, osv osv. Har du overhovedet forstand på at clocke/udnytte sådan et board.??

noxon

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2013 09:53:24
Svar/Indlæg:
3321/21
Helt enig.

Ang ram, så er forskellen så lille at du kun lige ser den i et benchmark program.

Her er nok det bedste du får for pengene lige pt, de er på tilbud 15 timer endnu. 16GB 2400mhz cl11 til 1045kr:
http://www.memoryc.com/compute...

Corsairs RAM har samme ramchips som de andre, bare med en utrolig dyr (ligegyldig) køleprofil.

Meekx

Enthusiast
Tilføjet:
07-11-2013 10:47:06
Svar/Indlæg:
15/3
#1 - Er helt med på at det ville være spild i visse henseender, men sagen er at jeg blev sku forelsket i det bræt. Så i den dur er det jo ikke spild hvis det bringer et smil til læberne når man sidder med det.

(sidder pt med 1440p har ikke plads til flere skærme, da sønnen fylder lidt .. correction, jeg fylder lidt for meget allerede med en knægt løbende rundt :) )

Gider ikke custom vand/hardcore oc lige pt, da jeg ikke har tid til det, men ja - I fremtiden ville det ske.

Dette er primært et bring et smil til mine læber build, grundende er private, men sagt pænt - det er om at havde det største smil omkring den, da det har jeg brug for. Oc kommer senere (og nej skal ikke lege med tøris, og skal ikke havde 45kilo kobber/kabinet og 50l spand stående igen, det går konen ikke med til - men custom vand, ja)

Sidder pt med et ganske okay ocet 7970, så venter på 780ti'erne kommer før jeg kigger efter gfx.

Forstand eller forstand ? Ville ikke kalde mig hc oc'er, ville mere kalde mig nysgerrig omkring hardware og hvordan det kan løbe. Syntes at det bundkort er et super smukt sammensat produkt. Simpelt, det er bare smukt i mine øjne. ( Men for at svare på dit spørgsmål. ja. Jeg ved godt hvordan og hvorledes man oc'er, bare ikke denne familie da den er ny for mig, men det skal jeg nok få lært )

Oc'er for egen sjov ikke konkurence, der er vel flere spektre af oc/hardware entusiaster? 😕

Nu var det også mere fordi jeg hopper fra min 9550'er og forældede platform til s2011 og syntes det ville være dumt at tage et bræt der af ældre revision, og igen - Jeg har forelsket mig i det bundbræt. Har alle ikke prøvet det en gang eller to ? 😕

Vil ikke komme med nogen attitude, men syntes sku ikke lige det var svar på det jeg spurgte om - Men hva fanden, nu fik jeg da skrevet en halv roman 😕

#2 Er fuldt med på, at corsair har det med at smide for meget bling på nogle af deres produkter, men her var det mere de strammere timings og den so-so ens pris, evt. kompatibilitet der var grunden bag min tvivl.

Et par point på benchmarksne er ikke noget der ville slå mig ud.

#generelt

Ser ud til at det ikke er ram problemer jeg ville løbe ind i, super! Så kan jeg da slappe lidt af omkring det - Må indrømme at komme fra lga 775, så var jeg sku i tvivl omkring kompatibilitet og lign.

Meekx

Enthusiast
Tilføjet:
07-11-2013 11:14:29
Svar/Indlæg:
15/3
kompatibiliteten er ikke ændret fra gammel rive til ny BE trods blandingen af komponenter, så den info jeg fik fra gammel tråd er stadig valid.

Om muligt , kan en admin slette denne tråd ? Da jeg spurgte om noget der egentlig ikke giver mening set retrospekt og var grundet forvirring.