Problemer med grafikkort i Mavericks

Apple d.  07. november. 2013, skrevet af JF_Fredsgaard
Vist: 1466 gange.

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2013 09:59:02
Svar/Indlæg:
1000/101
Jeg har kørt Mavericks siden DP1, og har opdateret løbende, men efter min opdatering til den officielle release er jeg stødt ind i nogle ret voldsomme problemer..

Jeg sidder med en Early 2011 MacBook Pro 15", og oplever problemer med min grafik-driver. Hver gang min Mac skifter fra onboard-grafik, til HD6750M, går min skærm i baglås, går i sort eller bliver dækket af hvide/grå/sort vandrette streger over hele skærmen.
Eneste løsning på problemet er at lave en 'force-shutdown', ved at holde powerknappen inde i et par sekunder.

Jeg kan så starte igen, og kan køre fint, indtil den igen synes der skal bruges lidt ekstra grafik-kraft, og så går computeren i kage.
Dette er et ret stort problem, da jeg er daglig bruger af Photoshop og lignende grafikkrævende programmer!

Jeg har nu prøvet at boote i min gamle Snow Leopard partition, og der er ingen problemer, så problemet ligger altså i Mavericks..

Jeg har søgt lidt omkring på nettet, og andre har oplevet samme problemer. - men kun med en Apple-medarbejders forslag om at skifte motherboardet som løsning. (til den nette sum af 7.800 kroner)

Nu lyder løsningen jo simpel, i og med at det kører fint i Snow Leopard, men jeg har lige brugt jeg ved ikke hvor mange timer på at flytte/backuppe fra Snow Leopard til Mavericks, for at kunne køre Mavericks fra min SSD, og kun have Snow Leopard liggende som 'safety' på min storage-disk.
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2013 22:18:09
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Der skulle vist være kommet en opdatering der fisker problemet 🙂

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2013 20:56:19