#7 Rolig, rolig....jeg har ikke selv nogen som helst gavn af de coins endnu, 50BTC er jo gået lidt i stå. Og deres support har stadig ikke svaret. Så selv hvis jeg havde brugt den vildeste 250.000.GH/s maskine, så er det jo lige vidt hvis jeg ikke kan få dem udbetalt. 😕
Google vil nok være din bedste ven...ellers så prøv dig frem, du kan jo ikke rigtig tabe noget ved at mine, andet end det strøm det koster dig. Så pointen er at finde den bedst rentable måde at mine på, uden at det koster for meget i strøm.
#18 + #19 Som #4 skriver, er det stort set ikke rentabelt at køre med CPU/GPU mere, man skal over i ASIC eller FSPA enheder. Har researched en del her til aften, og der skal sq en hel del GH/s for at have bare en lille chance for at få fingrene i bitcoins, og fra Dec. 12 blev den sat ned fra 50BTC til 25BTC for at "finde" en box.
Så der skal dælenme en masse regnekraft til, for at finde mulighederne, og så er man enda ikke engang sikret en "gevinst". Så det gælder om at komme ind i en tilpas stor pool, hvilken man dog kun får småpenge for at være med i.
Jeg prøvede at mine med mine 2 7970 grafikkort som begge samlet kunne klare lidt over 1 GH/s. Samlet set havde jeg cirka 2 GH/s med et andet system der også stod og lavede mine arbejde. Jeg fik 1 BTC ud af det på cirka en uge hvor begge systemer stod 24/7.
Det er ved at være nogle måneder siden, og sværhedsgraden stiger voldsomt lige i tiden på grund af ASIC, og i dag kan grafikkort slet ikke være med længere. Jeg finder absolut intet og det er slet ikke strømmen værd at have kørende.
#21 Det er begyndt at lave de der ASIC chips, der kan tage 3GH/s, og ligefrem sælge maskiner der kan levere over 400 GH/s, så nu er "menig mand" med computere ikke relevante mere. Det er ikke strømmen vær IMO.
Men her er der da lige en lille artikel der måske giver nogen blod på tanden:
ASIC er ikke noget værd mere heller, ikke til den pris de koster ihvertfald. Butterfly labs var mistænkt som et fusker firma tilbage i 2012, og der er stadig mange der ikke har fået sine miners endnu, og fra man bestiller til man får går der så lang tid at den ikke kan være med alligevel.
Der var også et andet firma der solgte, de kunne levere nogle sindsygt vilde maskine, jeg mener deres største var omkring 1000GH/s, og man kunne sætte dem sammen i par med maksimum 3 af gangen.
Men køber man nu får man ikke enheden før det alligevel er for sent.
Der hvor "average Jo" kunne være med, er længe overstået for Bitcoins. Skal man "måske" kunne tjene penge, så er det på Litecoins nu, da de er RAM intensive, og derfor ikke kan køre på de specielle cores som ASIC og FPGA. Men det er kun lige de kan "tjene sig hjem" alene på driftudgifterne.
Men hvis #0 har 331BTC, så er han en rig herrer nu, eller relativt: 331*120*5,5= ca. 200k dkr. Hvis han vel at mærke kan få pengene ud i cool cash, og så er der lige siden af sagen, hvor meget skal han smide til skattefar!
#16 + #17 ohh i har mødtes, hvor godt. I har jo så meget til fælles så det var også på tide i stødte hovederne sammen.
On a more serius matter.
Ja man skulle bare ha minet tilbage i de gode gamle early days(HD58xx/GTX4xx) dage, hvor de kort kunne mine rigtigt godt og på samme tid det var det værd.