#5 - Men 780Ti overclocker jo som et monster ifølge tests.
Jeg tvivler kraftigt på du får 1200Mhz ud af den core hele tiden. Prøv at have MSI Afterburner åbent mens du gamer, så kan du se clockfrekvensen dale i takt med temperaturen stiger - og den køler KAN ikke fjerne den varme chippen laver fra stock.
Det er jo ikke bare 8% bedre. Det viser kun ydelsesindexet. På områderne af køler, temperaturer og støj er det jo 100% bedre uanset hvad, og Nvidia tillader 3rd party kølere fra start af så det kan jo kun blive bedre....
290X er et monster, men dets skaber har været en klaphat og troet at folk var okay med DustBuster2000 kølere og knap 100 graders kort kogende i deres maskiner, og de dårlige undskyldninger kommer nu væltende efter release. Der er bred enighed om at på alle andre punkter en ydelse, så er det en ommer. Seneste nyt er jo også at reviewers har fået golden samples, så forbrugernes kort ikke ligner hvad der er blevet testet. Tjek dine clockfrekvenser når du gamer og se hvordan de enten falder, eller aldrig stiger. Især ASUS kort er åbenbart ramt.
Lå dine temps ikke også på knap 70 grader efter et kvarters idle? Hvordan er det okay, når det er den temperatur mit kort har i load? Det er jo vanvittigt.
#7 - Det med at begge kort har fordele og ulemper er noget værre vås. 780Ti er et færdigt produkt med en køler der holder, ydelse der rykker og OC potentiale så det batter selv med stock køler, mens 290X er en katastrofe uden lige med den køler. Hvis man skal ud og smide penge efter en 3rd party køler alligevel, så har man jo næsten betalt for skridtet op til 780Ti...
Der er jo ingen prestige eller high-end følelse over den plast køleren er lavet af, de temperaturer computeren skal udsættes for og den larm det genererer..
_________
Folk brokkede sig jammerligt over GTX 480 da det blev udgivet fordi det var det varmeste, mest larmende og strømslugende kort lavet, og at det var helt hjernedødt ringe designet med de temps og den støj. 290X er præcist den samme omgang, nu blot fra AMD's side - og fordi AMD er 'the underdog' så må vi ikke snakke dårligt om dem...
Og lad nu være med at kalde mig fanboy - det system jeg har nu er mit første "high end" Intel/Nvidia build. Har altid været AMD mand på grund af deres prissætning kontra ydelse, men har for en gangs skyld fået råd til at kaste mig ud i noget nyt..
Nu er Bonghætten færdig! Over and out!