Z77A-GD65 - BIOS switch hvordan??

MSI d.  10. november. 2013, skrevet af Burgurne
Vist: 5245 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2013 01:32:31
Svar/Indlæg:
5864/1282
Hej.
Har omtalte mobo, men jeg kan ikke gennemskue hvordan man skifter mellem BIOS A og BIOS B på bundkortet.
Det er lykkedes mig 2-3 gange at få den til at skifte, men jeg har prøvet læssevis af gange, hvor den ikke skifter BIOS, når jeg flytter på kontakten.
Jeg gør sådan her:
Power off, sluk på stikkontakten, vente til det grønne lys i power-knappen på mobo'et går ud, skifter på den lille kontakt til den anden bios. Tænder på stikkontakten, tænder PC'en, men det er stadig samme BIOS. Det er som nævnt lykkedes mig 2-3 gange at få den til at skifte.
Hvad gør jeg forkert?

Problemet er, at med BIOS ver 10.10 kan jeg ikke boote fra legacy USB-penne (f.eks DOS oprettet med HP-USBtools, eller MSI Flashtool til USB-pen). Jeg har prøvet at loade "default optimized settings" i BIOS, men uden held. Den vil bare ikke boote. Når jeg vælger legacy boot (dvs uden UEFI), så starter den, men 2 sekunder senere er der bare sort skærm og en blinkende cursor, og eneste knap der virker er poweroff. Ved et tilfælde/uheld lykkedes det mig tidligere i dag at skifte over til den anden BIOS, som er ver 10.7, og her bootede min DOS-pen fint, men da jeg ikke var sikker på hvilken BIOSversion der var på den anden USB-pen, så skiftede jeg tilbage til ver 10.10 og bootede windows, lagde den nye BIOS ver 10.11 på USB-pennen, slukkede ned, og ville så igen skifte over til ver 10.7, så den kan boote fra USB-pennen.
Men igen igen igen kan jeg ikke få den til at skifte BIOS. Så please, hvis her er en der kender hemmeligheden, så del den gerne med mig, da jeg jo gerne vil have den sikkerhed i at have 2 BIOS, hvis et flash skulle gå galt.

Venter jeg for kort tid? Skal man fremsige den rumænske høstsang mens man skifter? Skal man være nøgen? Hvad er hemmeligheden med at skifte mellem BIOS a og BIOS b på sådan et bundkort?? 😢
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2013 10:28:44
Svar/Indlæg:
2587/91
(Prøv evt. deres Forum..)

https://forum-en.msi.com/index...