En af de rigtig store fordele ved 2560x1440 er at du har et meget større "skrivebord" end ved 1920x1080 (ca. 70%). Det betyder at der i hvert vindue vil være plads til mange flere informationer, uden at det bliver gnidret pga. lav opløsning. Tilgengæld er alt så lidt mindre end ellers. Så en høj opløsning er også en klar fordel når man ikke gamer. Jeg sidder ofte med Word eller Excel, sammen med en browser + TV på min 2560x1440 skærm.
Der er et par ulemper ved at gå efter 21:9 formatet. Der er færre spil der understøtter formatet ordenligt, dvs. du får bare kappet top og bund af dit údsyn. Du har også samlet mindre skærmareal og pixels end end 2560x1440.
Efter at jeg har fået en 2560x1440 skærm, så vender jeg ikke talbage til noget mindre. Så det vil jeg klart anbefale.
Prøv at hoppe ned i en butik der har en 27" iMac eller 27" Apple skærm, så har du en mulighed for at se hvordan det ser ud i virkeligheden, inden du beslutter dig.
Og så er farverne bare også lidt bedre på IPS. 🤡
tja, hvis du skal game fps på højt plan så er det nok bedre med en 120Hz skærm, til almindeligt spil er den helt fin.
Du lyder som om du gerne vil have en 21:9 skærm, og så skal du da bare købe den hvis du tænker det vil være den bedste for dig. 🙂
Her er en anmeldelse af en 21:9 skærm, så du kan læse lidt mere om formatet.
http://www.anandtech.com/show/...
Af de grunde jeg har skrevet i #1, ville jeg stadig vælge 2560x1440p. Men det er jo dig der skal vælge det som du tror er bedst for dig.