skal ikke oc.
#2 er der stor forskel på i7-4770K og i7-3770?
#4 Ja i Crysis 3, et spil der er begrænset af GPUen alligevel..
Der er mange spil der gør stor brug af CPUen. Skyrim er et godt eksempel:
http://www.bit-tech.net/hardwa...
http://www.tomshardware.com/re...
Jeg ville personligt aldrig vælge en AMD CPU til en gaming maskine i dag. Kan ikke se hvorfor man frivilligt skulle vælge en CPU der begrænser ens FPS? Derudover har de et kæmpe wattforbrug oven i hatten.
Hvis man stadig er i tvivl, så har Linustechtips en test hvor han tester en 3570K@4.2 mod en FX8350@4.4 og i5 vinder i stort set alle spil og til tider ret stort.
Sjovt viser denne her ogsaa Intel:
http://www.hardwarecanucks.com...
#13 som redaktionsass. burde du jo vide at test ved høj opløsning altid er GPU limited.
Du skal ned i 800*600 eller 1024*768/ eller 720p, for at kunne se cpu´erne arbejde i gametests.
De der højt opløsnings test kan du ikke bruge til det store, det ses jo også tydeligt når en 4-6+ år gammel Phenom2 kan score stort set det samme som en I5 og en FX8350 i de tests. Cpu GHZ får ikke nogen synderlig indflydelse heller, da limiten ligger i GPU´en der og ikke cpu.
+ AMD har jo også OFFICIELT udtalt at de IKKE kan(og vil) dyste med Intel mere med highend cpu´er. (og vi snakker altså ikke kun Extreme modellerne her).
+ AMD har langt højere watt forbrug ved samme ydelse
+ AMD har i mange tilfælde forældede featuresets på deres mobos.
+ AMD har elendig per core ydelse sammenlignet med intel, AMD har stort set ikke forbedret deres per core ydelse siden introduktionen af Phenom2 og før det siden Introduktionen af AMD64 S939, mer ydelsen de har hentet i de største spring er sket via Hop fra DDR1->DDR2-DDR3 + adding af extra cores, med undtagelse af Phenom2 som faktisk gav en sjat ekstra per core ydelse i sammenligning med phenom1´erne.
#14: Præcis ! og vælger man at køre Crossfire eller SLI hvor GPU ydelsen ikke længere er så limiterende i højere opløsninger, så gentager billedet sig blot - nemlig at i så høje opløsninger med så kraftig et multi GPU setup, så skal CPU'erne være langt hurtigere til at kunne levere nok data til kortene... og så begynder AMD at sakke bagud igen.
Der er sjovt nok en grund til,at når AMD viser deres MultiGPU resultater og high-res resultater så er det med en Core i7 af en type i fodnoterne.
Jeg ville dog ønske det engang snart ville ændre sig og vi fik en reel CPU krig igen 😕
Tja men jeg ville aldrig lade en AMD FX 9590 stå for at trække 2x R9-290X i Crossfire, dertil er CPU'en for langsom til at kunne levere nok data til selv 4K opløsning.
AMD yder rigtig godt til prisen igen tvivl. Men inden man vælger skal man virkelig gøre op med hvad man ønsker af maskinen og hvilke fremtids planer man har.
Tja men jeg ville aldrig lade en AMD FX 9590 stå for at trække 2x R9-290X i Crossfire, dertil er CPU'en for langsom til at kunne levere nok data til selv 4K opløsning.
AMD yder rigtig godt til prisen igen tvivl. Men inden man vælger skal man virkelig gøre op med hvad man ønsker af maskinen og hvilke fremtids planer man har.
Jeg har ikke kunnet finde noget på nettet til at bakke din udtalelse op med. Hvorfra ved du at den ikke kan levere nok data? Vi har jo netop set at der ikke er ret meget forskel mellem Intel og AMD når det kommer til de helt høje opløsninger, hvor flere også skriver at det er GPU der begrænser, ikke CPU. Du skriver pludselig noget helt andet??
Jeg skal have 2 290X smidt i mit 8350 system når jeg får taget mig sammen, jeg skal nemlig også have full cover blokke til mit vandkøling. De 2 7970 jeg har nu klare 8350 nu ganske udemærket i 2560x1440, og jeg tror nu nok at den også skulle kunne klare 2 290X.
Fremtidsplaner med en computer? Det findes ikke.
Jeg har ikke kunnet finde noget på nettet til at bakke din udtalelse op med. Hvorfra ved du at den ikke kan levere nok data? Vi har jo netop set at der ikke er ret meget forskel mellem Intel og AMD når det kommer til de helt høje opløsninger, hvor flere også skriver at det er GPU der begrænser, ikke CPU. Du skriver pludselig noget helt andet??
Jeg skal have 2 290X smidt i mit 8350 system når jeg får taget mig sammen, jeg skal nemlig også have full cover blokke til mit vandkøling. De 2 7970 jeg har nu klare 8350 nu ganske udemærket i 2560x1440, og jeg tror nu nok at den også skulle kunne klare 2 290X.
Fremtidsplaner med en computer? Det findes ikke.
Jeg har da ikke ændret noget i min udtalelse - den er da den samme som før. Jeg har sagt det i forhold til multi GPU setups, så rykker nogle af spillereglerne sig lidt.
Fremtidsplaner for en PC ? jo de findes ! det er ikke det samme som at gøre den fremtidssikker !.
Mht GPU og opløsninger. De sidste kort fra både nVidia og AMD kort har budt mere GPU power per pixel i højere opløsninger. Det ved jeg selv når jeg har kørt Valley 1.0 benchmark med stock clock på CPU og så prøvet at OC CPU'en og så prøvet 3x 780 kort. I 1080p der får jeg ca samme score med 2 som med 3 kort ved standard OC på CPU'en. Dvs at GPU'erne er næsten ikke er belastet hvilket også ses på min GPU usage. I SLi er den næsten 99% på begge kort, i 3-way SLi kan den variere ml. 40-60%. OC'er jeg så CPU'en til 4.5GHz, så stiger GPU usage næste op omkring 90% og scoren er markant anderledes.
I 1440p er samme situation gældende, dog ved standard clocks og 3 way SLi ligger GPU usage højere end ved 1080p - ca omkring en 70-80 GPU usage på alle kortene.
Hvis du smækker kig forbi på overclockers.co.uk hvor folk bencher løs med 3 el. 4 GPU'er så kan de se nogle resultater ml. AMD og Intel maskiner med f.eks 3 GFX kort. Boomstick, Gregster, Kapstaad og 8pack ved jeg har prøvet det forskellige om de plejer at OC bukserne af det meste. 🙂
Smider gerne link til lidt andet at se på
http://www.tomshardware.com/re...
Med AMD gfx
Med nVidia gfx