Nu er der jo fandme snart ingen undskyldning for ikke at skifte mit aldrende gtx460 ud 🙂 ud over at jeg primært spiller sc2 i 1920x1080 og det klarer det faktisk helt fint 😛
Jeg har ikke meget fidus til det dersens hw compare. Til gengælde kunne jeg helt vildt godt tænke mig 2 stk 290 .5# Hvis man skal give 700kr for snydevand til gpu og 1000+ for det samme til cpu, så kan man jo ligeså godt tage springet og gøre det helt, det koster kun en smule mere, til gengæld køler det bedre, og kan bruges til alt nyt fremover.
Øhh... du skal logge ind for at se den rigtige pris fra Caseking (der skal vist tillægges 6% til prisen). Dertil skal lægges fragt og du har så ikke 45 dages returret, fri fragt som også gælder tilbage til forhandleren i tilfælde af du skulle fortryde.
Så absolut bedste bud fra Komplett. Jeg regner i hvert fald med at bestille et her i weekenden til mit m-itx system.
#12, så vidt jeg ved kan du ikke flytte vandblokke til grafikkort videre til næste kort, det kan du med accelero hybrid. Og koster en vandblok til grafikkort ikke det samme som hele accelero hybrid?
Og så behøves en vandblok til en CPU ikke koste mere end 6-800kr, men man kunne jo også nøjes med en luftkøler.
Jeg har selv haft vand på GPU+CPU og gider ikke at rode med det mere, så derfor synes jeg at en accelero hybrid virker som en god mulighed. Men hver sin smag og lyster. 🙂
Altså, nu kører jeg med gpu blok fra swiftech der passer på alt, så jo. Det er kun fullcover der ikke kan flyttes, men den hybridting er jo heller ikke fullcover. Den store forskel fra den/det til et system som mit, er at jeg kan flytte langt flere watt . Og at du vil stå inde for HW compare vil jeg lade dig om. Måden de sammenligner på svarer lidt til at sige at en gammel P4 der kører 3ghz er ligeså hurtig som en I7 ved 3ghz. 😉
#20 Selvfølgeligt kan et fuldt vandkølingssetup flytte flere watt, som giver endnu lavere temperaturer. Men om det så giver mulighed for at nå en markant højere frekvens på GPU'en tvivler jeg på. Accelero hybrid kan dog fjerne 320W varme, og medmindre man tæsker mange volt og overclocker meget, så skulle det være fint.
Men som med alt modding handler det nok nærmere om man har lyst til at have et fuldt vand setup, eller bare vil være lidt bekvemmelig og vælge et closed loop setup. Så det er jo godt at der er noget til begge lejre. 🙂
#19/20 - det var jo heller ikke udspecificeret hvad der blev spurgt om? I øvrigt siger Toms det samme som HW Compare, bare mere detaljeret. Så hvad taler vi om - at I ikke har fidus til en hjemmeside bare fordi I ikke bryder jer om indholdet? ;)
det var dog sjovt som du spørger angående ydelse i forhold til hd6990 det er som om du bare lige skal have en confirm på 6990 er hurtigere... det er jo bare 2stk 6970 klasket på et kort som så er clocket ned... det er aldrig at foretrække to kerner på et kort... 2stk r9 290 slår det jo fuldstændig af kurs.
25# Jeg havde taget nogle billige gpu hoveder, og så selv lavet profiler til ram og Vreg, man kan også bare købe nogle profiler, jeg er bare for nærig og har tonsvis af gamle kobber og alu profiler (kølere ) til at ligge,lige til at save op. Så skal man bare have en dejlig stille blæser udfor kortene så har man superkøling for kr billig.. 😛 😀 Du kan også se på disse. Kender dem ikke, men de ser da fine ud og koster kun det halve http://www.aquatuning.de/produ... Jeg kører selv med 2 gamle MCW60 hoveder og er super tilfreds med kølingen. Om det er 46 eller 48c full load rager mig langsomt, det er stadig langt langt bedre end alt luft. Skal lige sige at jeg har altså 2stk 480 gtx som er regnet for noget af det varmeste overhovedet. Så thumps up for gpu hoveder herfra. 😉 :yes:
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shutdown d. 16-11-2013 12:06:45.
29# Ligemeget hvilke blokke du vælger bliver det super. Glæder mig til at se ydelsen under vand. Skal du have en bios på kortene så du kan give ekstra Vcore?, isåfald kommer de til at rende rigtig rigtig stærkt. :yes: Der mangler en savlene smiley 😛 Jeg er næsten ikke misundelig, du gør nøjagtig som jeg ville have gjort, hvis isåfald såfremt osv..
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shutdown d. 16-11-2013 20:13:28.
som post 11 referer til, så syntes jeg ikke rigtig jeg bliver klogere. Er der nogen der kan skære det ud i pap? Hvor meget bedre er det til generel gaming og ikke til noget clocking.
#32 per default (og uden ekstra køling + uden at skrue op for lydniv/power på org køleren) så er kortet mediocre preformance at high end @ udemærket til prisen.
HVis man derimod smider en vild køler på det, eller kan leve med en blæser der køre 55-100% hele tiden, så skulle kortet yde rimeligt godt, specielt til prisen.
Vil mene lidt over GTX780 ydelse hvis man har en god køler på det eller hæftig støj og 55-100% blæser niv på org køleren.
Eller omkring/mellem GTX770 4gb og GTX780 ydelse såfremt man ikke har eftermonteret køler på/piller ved blæserstyrken på sit kort.
Hvilket vil sige at det yder en god sjat ringere/dårligere end et HD6990, såfremt du ikke eftermontere bedrer køling på kortet, eller lever med 100% blæser støj hele tiden når du gamer.
Men det yder derimod omkring ens med et 6990(muligvis lidt bedrer i mem krævende games/apps) så fremt du lever med støjen, eller eftermontere en god køler.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Fearless Angel d. 17-11-2013 04:56:35.