Om at arb i it support.

Hyggehjørnet d.  20. november. 2013, skrevet af 187man
Vist: 14458 gange.

187man

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2013 02:15:23
Svar/Indlæg:
3340/386
Kender I det når en bruger spørger om hjælp over tlf og man spørger hvad computer navnet er?
Så svarede brugeren: ehm, det er en hp...

Så ved man der lidt lang vej endnu 🤣 😳

Og : hvad er der på dit skrivebord?
Svar : min kaffekop osv...
Supporten: på din computer ikoner?
(FIH)TheDon

Overclocker
Tilføjet:
20-11-2013 02:25:20
Svar/Indlæg:
225/13
Hvordan starter jeg den :no:

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
20-11-2013 06:05:50
Svar/Indlæg:
3636/386
Hvis du beder dem om at lukke et vinduet og de svarer 20 sekunder efter, "nu har jeg vaeret ovre at lukke vinduet, men hvorfor skal jeg det? Nu bliver der virkelig varmt herinde"...

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2013 07:16:17
Svar/Indlæg:
4018/217
Eller når de læser alt hvad de ser på deres skærm op inkl licensvilkårene uden at referere hvor de læser op fra så er der lang vej...

ByteMe

Overclocker
Tilføjet:
20-11-2013 08:10:04
Svar/Indlæg:
389/19
I dag bruger de fleste IT supportere altså Teamviewer, hvilket elliminerer alle de dumheder. :)

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
20-11-2013 08:25:25
Svar/Indlæg:
2826/100

De fleste vil nok være årets overdrivelse..

Teamviewer bruges mange steder til at hjælpe brugerne, men for at kunne hjælpe dem skal du lige have et 9 cifret ID.. Så nej, du vil stadig have mange brugere som hverken kan finde ud af at starte programmet eller fortælle dig det ID. At det så er et genialt program når man skal hjælpe eksterne brugere eller kunder er en helt anden historie 😉

Andre programmer som virker som det #0 refererer til (eks. dameware) skal brugeren kun nævne sit pc navn (som naturligvis står på en label foran på maskinen) derefter kan du logge på den.

Springer

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2013 08:46:27
Svar/Indlæg:
765/28
Jeg har en gang været ude for at skulle kigge på en "død" PC, - kommer hen til kollegaen, kigger på kontakten på væggen, og tænder den.
PC starter fint op herefter 🙂

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
20-11-2013 09:23:44
Svar/Indlæg:
2826/100

Hvis vi er ude i historien med "dumme brugere" så har jeg efterhånden nok historier til at fylde hele HWT's database xD

Den værste historie jeg har oplevet var ca. 2 år efter jeg startede i lære. Jeg sad og hjalp en bruger med hendes pc da en afdelingsleder (vil ikke bruge det rigtige navn, men for at gøre det lettere at læse kalder vi hende lige Gertrud) Gertrud sidder i nabobygningen og kommer farerne hysterisk ind og fortæller mig at hendes pc ikke virker, da jeg ved hun er meget speciel vælger jeg at bede den bruger jeg var ved om at vente mens jeg lige kiggede på det Gertruds problem.

Da jeg så kommer over i den anden bygning er samtlige skærme sorte og alle pc'er slukket. Jeg forklarer hende at det jo er alle pcer der er "sorte", så det ligner nærmere at det er strømmen der er gået. Det er derfor vores maskinmestre (de laver alt på bygningerne) som hun skal have fat i... Hendes respons var at stå og råbe om at det var hendes pc der ikke virkede, derfor måtte det være en IT opgave!

Jeg bad hende en gang til om at ringe til en maskinmester (med samme reaktion), jeg valgte derfor selv at ringe til dem, 5 minutter senere var en af dem kommet over i bygningen.. han konstaterer det samme som mig at det er et relé der er slået fra, men da de ikke har oplevet det i den bygning før og den er forholdsvis ny ved ingen af os hvor lige det relé sidder. Vi går derfor begge ned og går igang med at kigge i samtlige elskabe efter en som er slået fra.

Efter 10 minutters søgning finder vi den, da vi forsøger at slå den til igen slår den instant fra, ergo måtte der jo være noget som kortsluttede den, jeg aftaler med maskinmesteren at han kigger om han kan finde det og jeg så går tilbage til mit normale arbejde.

Efter kort tid begynder der så at komme opkald fra diverse afdelingsledere og divisionschefer.. imens vi ledte efter hvor det relé sad henne havde den kære Gertrud rendt rundt i bygningen til alle de andre ledere hun kunne finde for at fortælle dem at nu kunne de ikke arbejde mere og IT og maskinmestrene nægtede at hjælpe 😐

ca. 10 minutter senere kommer maskinmesteren så ned hvor jeg sidder med et kæmpe smil om læberne.. da han havde ledt efter kortslutningen viste det sig at det var Gertrud selv der var skyld i det. Hun havde haft en kande stående på bordet, den er så på magisk vis væltet og indholdet røget ned stikkontakten under o_O

Npabst

Nørd
Tilføjet:
20-11-2013 10:05:37
Svar/Indlæg:
40/6
Har du prøvet en genstart! ;)

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
20-11-2013 10:37:48
Svar/Indlæg:
6368/477
IT Crowd automatisk telefonsvare: "Have you tried turning it off and on again?"

Npabst

Nørd
Tilføjet:
20-11-2013 10:49:50
Svar/Indlæg:
40/6
Jeg er selv igang med Data Tekniker uddannelse, man oplever sjove ting hver dag!! :)

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
20-11-2013 11:13:12
Svar/Indlæg:
2826/100

Hvilken version? 🙂 Og hvor langt inde er du?

blev selv færdigudlært data tekniker i sommers 🙂

187man

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2013 12:33:36
Svar/Indlæg:
3340/386
#4, ja, men man skal først vide computernavn eller brugernavn før man kan starte fjernsupport.

Det er nogle gange en kamp i sig selv også 😛

Npabst

Nørd
Tilføjet:
20-11-2013 12:35:29
Svar/Indlæg:
40/6
# 11

Speciale i infrastruktur :)

1 års tid inde, så ikke så langt endnu.

Er igang med en MCTS 70-680 pt. bygger videre på den til sommer :)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Npabst d. 20-11-2013 12:35:52.