Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2013 15:12:13
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all
Jeg har to mailklienter på min computer (kører Mac OS X 10.9), hhv. Mail og Microsoft Outlook. Grunden skal findes i, at Mail - af en eller anden grund - ikke kan køre med to konti på samme domæne (jeg har en personlig mailadresse/konto og en forenings-adresse/konto, som jeg administrerer).
Her den anden dag, da jeg kom hjem, begyndte Mail at bede om password, hvilket ikke kunne verificeres (eller sådan noget) og Outlook poppede op med "Der kan ikke oprettes forbindelse mellem Outlook og Exchange-serveren." (fejlkode: 18597).
Umiddelbart troede jeg blot, at det var vores studienet som var nede (Sharepoint 2010, tror jeg nok) der havde fået hikke. Men, jeg kunne logge på - begge mails - via webklienten.
Så troede jeg, at problemet var Mac OS X, men jeg har ikke installeret opdateringer eller ændret på noget for nylig. Det er fra den ene dag til den anden.
Jeg har computeren med mig i praktikken (en skole i Skive), hvor der pludseligt ikke var problemer. Fik hentet dagens mails, og alt det der.
Nu er jeg så lige kommet hjem, og nu er problemet der igen.
Mine iOS (7) enheder (iPad og iPhone) synkroniserer uden problemer, både hjemme og i byen.
Så. Jeg formoder, at problemet ligger et eller andet sted på computeren - men jeg forstår bare ikke, hvorfor de samme indstillinger kan medføre forskellige udfald? Især, når jeg ikke har ændret noget, og det kommer fra den ene dag til den anden.
Det startede i går, da jeg kom hjem (omkring kl. 15, tror jeg).
Forslag? 🙂