Exchange-problemer på hjemmenetværket, men ikke "i byen"?

Software d.  21. november. 2013, skrevet af NoNig
Vist: 14360 gange.

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2013 15:12:13
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

Jeg har to mailklienter på min computer (kører Mac OS X 10.9), hhv. Mail og Microsoft Outlook. Grunden skal findes i, at Mail - af en eller anden grund - ikke kan køre med to konti på samme domæne (jeg har en personlig mailadresse/konto og en forenings-adresse/konto, som jeg administrerer).

Her den anden dag, da jeg kom hjem, begyndte Mail at bede om password, hvilket ikke kunne verificeres (eller sådan noget) og Outlook poppede op med "Der kan ikke oprettes forbindelse mellem Outlook og Exchange-serveren." (fejlkode: 18597).

Umiddelbart troede jeg blot, at det var vores studienet som var nede (Sharepoint 2010, tror jeg nok) der havde fået hikke. Men, jeg kunne logge på - begge mails - via webklienten.

Så troede jeg, at problemet var Mac OS X, men jeg har ikke installeret opdateringer eller ændret på noget for nylig. Det er fra den ene dag til den anden.

Jeg har computeren med mig i praktikken (en skole i Skive), hvor der pludseligt ikke var problemer. Fik hentet dagens mails, og alt det der.

Nu er jeg så lige kommet hjem, og nu er problemet der igen.

Mine iOS (7) enheder (iPad og iPhone) synkroniserer uden problemer, både hjemme og i byen.

Så. Jeg formoder, at problemet ligger et eller andet sted på computeren - men jeg forstår bare ikke, hvorfor de samme indstillinger kan medføre forskellige udfald? Især, når jeg ikke har ændret noget, og det kommer fra den ene dag til den anden.

Det startede i går, da jeg kom hjem (omkring kl. 15, tror jeg).

Forslag? 🙂
Hediki
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2013 18:16:49
Svar/Indlæg:
1726/49
jeg har haft et lignende problem, det var et problem med min DNS fra min udbyder den gang (den gang 512/512 var 😎 )

jeg kontaktede min udbyder (cybercity) som sagde de var klar over problemet og arbejde på sagen.

nu har jeg så efterfølgende aldrig rigtig "stolet" på udbyderen DNS, da de lukker af for mange ting osv osv.
så jeg er begyndt at bruge google's DNS service

hvis du er interesseret:
8.8.8.8
8.8.4.4

jeg håber det måske afhjælper dit problem 🙂


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2013 18:26:45
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

Er det noget jeg skal indstille i mine netværksindstillinger? Der er noget der hedder "DNS".

EDIT: Prøvede lige at indstille det på routeren - no luck 😐


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 21-11-2013 18:29:28.


Hediki
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2013 18:29:57
Svar/Indlæg:
1726/49
#2 jeg gjorde det i min router, så får alle computere osv. den automatisk.

men ja 🙂




NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2013 18:55:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Ok. Har lige prøvet. Det virkede ikke. Det ville dog også undre mig, da jeg - som sagt - ikke har ændret på noget inden for den seneste tid.


Hediki
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2013 18:59:42
Svar/Indlæg:
1726/49
nej du har ikke ændret noget, men det kan din udbyder jo nemt have 🙂


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2013 19:34:45
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

Dum som jeg er, spørger jeg: Hvad kan de have ændret, der gør, at mine mailklienter ikke kan få adgang til Exchange?

Forstået: Hva' skal jeg skrive og "brokke" mig over? 🙂


Hediki
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2013 20:10:41
Svar/Indlæg:
1726/49
det kan jeg ikke lige svare på, men Waoo har lavet nogle fejl på min forbindelse et par gange hvor de lukker alt undtagen port 80/81.
sådan nogle dage kan man blive helt overrasket hvad man egentlig bruger af porte.

men det kunne ligeså godt være din router, du må prøve dig frem med 1 ting af gangen.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Hediki d. 21-11-2013 20:12:07.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2013 22:46:29
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #7

Det kunne til gengæld forklare, hvorfor jeg ikke har kunnet tilgå min NAS udefra - det har så stået på i et stykke tid 😐

Jeg prøver at tage kontakt til Waoo. Tak for hjælpen 🙂


loopstr
 
Ny Skribent
Tilføjet:
22-11-2013 10:24:01
Svar/Indlæg:
494/66
Jeg har haft problemet hvor en reboot af min router hjalp på det, det koster gratis så prøv det 🙂


Springer
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2013 11:34:26
Svar/Indlæg:
765/28
#8 Waoo er begyndt at flytte mange af deres kunder over til en NAT løsning i stedet for en "ægte" ip løsning, grunder mangel på IP adresser


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2013 14:37:52
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #9

Er prøvet.

-> #10

Skrev en mail til dem, fik et lign. svar - så det er måske dér hunden ligger begravet. Vedkommende ville lige prøve at undersøge det 🙂


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2013 15:51:28
Svar/Indlæg:
3799/43
NoNig Du kan også gå ind og kontrollere om at din ip adresse ikke er blevet spærret i en RBL database.
http://www.anti-abuse.org/mult...
Nogle internet udbyder blokere for mail på bestemte ip adresser da deres server, har opdaget at der er alt for meget mail aktivitet.
Så vælger man at blokere ip adressen, for at undgå spam. Da den data som bliver sendt minder om spam.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2013 14:20:20
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Der blev fundet en løsning på problemet. Det var, som #10 var inde på 🙂

Alt er nu i skønneste orden ❤