Jeg står i den situation at jeg gerne vil opgradere på GPU-siden. Lige nu har jeg et 7950 Vapor-X with boost. Jeg vil helst ikke bruge meget mere end 2000 kr og tænker at jeg vil kunne sælge min nuværende gpu for omkring 1000 kr. Jeg benytter tre monitorer.
Så mit spørgsmål er, hvad vil give mig det bedste resultat for 3-3500 kr? 7970x2? købe yderligere et 7950 og noget køling? købe et R290? Hoppe på Nvidia-vognen? Har hørt at sli skulle fungere bedre end crossfire? Vil gerne game f.eks. Skyrim med en masse mods, så det bliver smukt at se på. Jeg køber gerne (læs: helst) brugt.
Håber ikke det er for åbent 🙂
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af gardenstate d. 24-11-2013 12:41:11.
Moderator
Tilføjet: 24-11-2013 12:52:05
Svar/Indlæg:
2672/468
Jeg venter i øjeblikket på et GTX 780 DCUII OC kort, som skal erstatte mit 7870XT - jeg har haft AMD de sidste 3-4 generationer kort, så nu skal jeg prøve noget andet. Det kommer sig også af, at jeg gerne vil spille Assassins Creed Black Flag, og AMD sugede i det sidste Assassins spil.
Jeg ville tjekke nogle reviews på hvilke spil du spiller mest, og så se hvilke kort der yder bedst i de spil.
Lyder fornuftigt... Jeg må indrømme at jeg nok har lidt kig på dette http://www.edbpriser.dk/grafik... som virker meget fornuftigt.... og så læste jeg lige lidt mere om det og det er bare to 7970 i crossfire ☹
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gardenstate d. 24-11-2013 13:05:44.
Moderator
Tilføjet: 24-11-2013 15:07:25
Svar/Indlæg:
2672/468
#2 ren ydelsesmæssigt får du ikke mere for pengene end hvad det kort kan give, til gengæld skal man så bøvle med crossfire kompatibilitetsproblemer. Nogen synes det er bøvlet, andre er ligeglade.
Jeg tror ikke du finder R9 290 brugt, det er de for nye til.
#5 Overså du reviewet af kortet, eller håbede du bare på at det ikke var så slemt? 😛 #6 Ja da jeg testede 7990 ved launch, var der en nogle kompatibilitetsproblemer og ustabil framerate, ved ikke om det har ændret sig. Jeg ville kigge på noget i denne stil http://www.edbpriser.dk/grafik... men til 3 skærme, er det nok værd at undersøge om 7990/dual 7970 er et bedre valg. Ellers kan du vente på 290, med ordenlig køler eller montere en selv.
#8 290 og 290X yder fint, men ja, de larmer som en støvsuger og bliver virkeligt varme under 3D. Kræver virkelig god luftkøling eller endnu bedre, vand, for at være optimalt 🙂
Du kunne vente på custom kortene. Skulle gerne komme indenfor et par uger nu... Ellers heddet det vel 7950 CF eller custom 780.
EDIT: Har du mulighed for Trifire med 7950? 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af las d. 24-11-2013 16:45:21.
trifire er desværre ikke en mulighed. Som det er nu vil det andet grafikkort allerede sidde i en PCIE8... det tredje vil sidde i en PCIE4, hvilket nok ikke er helt optimalt.
Tror måske bare jeg venter til jul/nytår og ser, hvad der kommer af custom køling på r290.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gardenstate d. 24-11-2013 17:09:13.
Enten et 7950 mere eller også et 290 og en god køler. Har lige læst en tråd omkring crossfire skrevet af en mand der altid havde kørt sli, og det kørte perfekt i hans øjne, faktisk en smule bedre end sli. Men alle andre der kører crossfire siger jo også at der ingen problemer er, ikke efter nyeste drivere. Har selv kørt både sli (som nu) og crossfire/trifire og har egentlig aldrig haft problemer med nogle af delene. Jo lidt opstartsvanskeligheder med sli men nu er det fint. Som Griben altid skriver så har multi gpu setups været på banen i mange år så når der eER problemer er det som regel spiludgiverne der er for hurtigt ude med deres nye titler. Så du kan roligt køre crossfire med dit 7950 hvilket også er klart mest fornuftigt da du finder de kort meget billigt på div brugtmarkeder.
Okay så. Men hvis jeg kører crossfire, så skal jeg vel også til at tænke mere på køling? tænker at to gpu'er lig over hinanden nok godt kan gøre det lidt varmt inde i computeren.
12# Hvilke titler er det.? Er det ikke væk med nyeste drivers.? Og hvis det endelig er et gammelt dx9 spil kan det jo klares med et enkelt klik ved at deaktivere crossfire. Det burde ikke være noget problem selv for ældre grafikkort at trække et dx9 spil.
Jeg ved at 7970 Crossfire har problemer med frame latency (microstutter)i DX9 spil.
Det må du uddybe, for du henviser til en problematik som eksister på alle multi-GPU platforme, da det er et hardware baseret delay problem.
Jeg har ikke mærkbare microstutter problemer i CoD:MW2 eller CoD:BO på mine to HD7970's. Bruger seneste driveres og har fraps kørende til at måle MS tiderne. De ligger generelt lidt højere end med mine 780 kort, men ikke noget mærkbart som så. Det er kun når jeg aflæser graferne jeg ser en forskel, men ellers ikke.
Okay så. Men hvis jeg kører crossfire, så skal jeg vel også til at tænke mere på køling? tænker at to gpu'er lig over hinanden nok godt kan gøre det lidt varmt inde i computeren.
Hvis du bare har mindst 1-1,5cm mellem kortene så er der intet problem i forhold til kølingen.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 25-11-2013 11:58:25.