Effektforbruget stiger sjovt nok ved overclock. Havde du nøjes med stock-clock havde der ikke været antydningen af problemer.
Hvis målet var OC, så var det en forkert satsning. Hvis målet ikke var OC, så var det en korrekt satsning.
PSU'er ældes ved brug, uanset hvor meget eller hvor lidt de anvendes (de kan faktisk heller ikke holde til at ligge ubrugte hen på en hylde). Derfor kan det være spild af penge at købe en stor PSU med plads til opgraderinger, hvis opgraderingerne lader vente for længe på sig.
Jeg har skam læst mange af disse tests og jeg ryster lige meget på hovedet for hver af dem jeg læser.
En switchmode-forsyning er mest effektiv når den belastes tæt ved sin specificerede ydelse. Det er et faktum der er baseret på opbygningen af switchmode-konceptet. En ATX-forsyning skal kunne levere ganske voldsomme strømme på både 3,3V og 5V. Når forsyningerne testes er det med en ATX-belastning og så holder effektivitetsmærkningerne stik. Med en moderne PC belaster ikke i henhold til ATX. Den belaster overvejende på +12V og så er der mulighed for at opnå en endnu bedre effektivitet end den der er stemplet på produktet, såfremt man lægger sig tæt på forsyningens naturlige grænse. Men diverse certificeringer mister værdi, når belastningen ikke sker i henhold til ATX.