Jeg mistede mit c-drev i fredags & måtte derfor sætte en ny Hd i. Jeg havde købt Win8 da man kunne købe den billigt via Microsoft som download & jeg lagde den så ind & hentede de drivere der i følge ASUS skulle passe til mit setup (som kan ses i min profil). Mit problem er nu, at når jeg kikker via HWM eller ZPUZ er der kun 3 kerner & 6 tråde & der burde ligesom være det dobbelte. Jeg har været inde via msconfig under Boot & sætte det til 6 kærner, genstartet, men lige meget hjalp det. Hvad er der galt & hvad skal jeg gøre? Håber der er en eller flere der kan & vil hjælpe mig her i nødens stund. God aften til alle Lars.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af lx2 d. 25-11-2013 22:48:45.
Har startet den bærbare op & sidder nu & ser på BIOS under advanced & muligvis er der tale om en fejl 40 men har nu brug for hjælp alligevel 😕 "Active processor cores" står til All så jeg ved ikke hvad jeg nu gør?
Har ikke været inde i maskinen & den er købt samle for 1½ år siden & den har haft alle kerner i brug med den gamle HD. Jeg kan skifte HD udefra vie 6 "slæder"
Jeg havde samme fejl da jeg installerede windows 8 på min desktop første gang. Efter en reinstallation rettede det dog fejlen, ved ikke lige hvade der var galt, men den meldte det samme med 3 kerner 6 tråde. Kunne ikke finde nogen løsninger der virkede på mit problem.
Nu stiller jeg måske et "lidt dumt" spørgsmål: Vil jeg få problemer hvis jeg lade maskinen køre med de tre kerner/6 tråde? Jeg spiller en del af de "tunge" spil BF4/MOH Ghost mm.
#11 det er ikke en bærbar som det fremgår af min profil, det er et ASUS Sabertoth X79 bundkort & en 3930k CPU. Jeg har aldrig opdateret en BIOS & ved ikke hvordan man/jeg gør 😳
Der er nok ikke andet for end at prøve at installerer Windows forfra. Evt. sæt en anden harddisk i hvis du har det liggende og se om det hjælper.
Hvis den har kørt med alle 6 kerner og den står til at bruge dem alle i BIOS vil en BIOS opdatering intet hjælpe da det åbenlyst ikke er der den er gal, det er din software aka. Windows.