Jeg har i forrige i uge modtaget mit GTX 780, men jeg har lagt mærke til at den siger en mærkelig lyd når jeg launcher fx crysis, og det er værst under launch. Efterfølgende bliver det en anelse mindre, når der spilles. Jeg har også lige testet BF3, der var kom lyden også, dog i mindre grad.
Lyden kommer kun når "tunge" spil bliver smidt efter det. Her er et lille klip hvor lyden kan høres, undskyld hvis det ikke er alt for tydelig pga blæserlyd..
Så skal den vel byttes? Eller jeg skal jeg teste yderligere for at være sikker? Mindes ikke jeg oplevede dette med mit gamle gtx 580 - den er købt hos komplett.dk forresten.
- Lige et sidespørgsmål også angående coil whine, nu hvor jeg er i gang. Min psu lider en smule af coil whine(tror jeg), dog ikke noget som jeg har lagt mærke før et par uger siden, da jeg slukkede og tændte for psu'en. Lyden minder meget om et "flashbang" ringende lyd, også selvom computeren er slukket. Når jeg så tager strøm helt fra den, lyder den som en lille mus der er ved at død, inden den helt går ud.
Hvor slemt skal coil whine være for at det kan byttes?
Den er 2 år gammel også købt gennem komplett, skal den til RMA gennem komplett? hvor lang tid tager det? jeg har dog en psu jeg kan bruge i mellem tiden.
Håber i kan hjælpe mig, som ikke har haft coil whine før(nok fordi der ikke er blevet skiftet så meget hardware gennem årene :p)
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af pcspasser d. 26-11-2013 21:00:32.
Ja okay, men det vil jeg lade andre om at bedømme - jeg hører ikke andet end en let susende blæser. Coil Whine er nærmere når kondensatorerne "skriger".. Ligesom på et par af de andre coil whine-videoer ude til højre der.
#6 havde for et par måneder siden et GTX 560ti fra asus, og så i "venteperioden" et GTX 580 fra gainward GLH.
#7 okay, jeg skal også lige prøve at teste med AC4 samt skifte rundt på psu(har en hx850 i en anden pc) og grafikkort(gtx 580, har faktisk også et gtx 260 dens blæser larmer bare meget), men det bliver nok lige først på lørdag
Ja, det er magen til den jeg har.. "Varenr. GTX780-DC2OC-3GD5" - hmm.. Jeg har en ret kraftig PSU i mit setup, måske er det derfor den ikke siger et kvæk.. 😐
Ved det sku ikke, min er en 750W lavet af seasonic, så burde kunne klare det. Nu henter jeg den Corsair 650W om en times tid og smider den i, så skal der testet lidt igen..
Moderator
Tilføjet: 27-11-2013 17:34:42
Svar/Indlæg:
4983/48
Det er sku nok PSU´en så.
Købte du den hos komplett da der var tilbud på den ? For de havde netop et par stykker som ikke var så heldige med den PSU, som ellers er en fed PSU jo 🙂
Lur mig om ikke det faktisk var CW der var problemet der også.
Moderator
Tilføjet: 10-12-2013 12:12:47
Svar/Indlæg:
4983/48
Det kan være begge dele, uanset hvor lyden kommer fra 🙂
Havde en længere kamp med en forhandler om et GTX460 de ikke ville acceptere havde coil-whine, det var jo min PSU(eller rettere alle mine 5 PSU´er 😛) den var galt med 😲 Her var det så GFX der hylede, og også det der var defekt.
Men der er sku ikke til at vide hvad der hyler, og hvorfor før man begynder at rode med det 🙂